6.1 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 21:27
No menu items!

CFR încă mai face studii de prefezabilitate pentru linia de mare viteză București-Constanța

spot_img

Studiul de prefezabilitate costă aproximativ 7,062 milioane de lei, fără TVA, dar lucrarea nu poate începe mai devreme de 10 ani

CFR_SZ

Nici nu a aterizat bine pe Otopeni avionul cu care delegația Guvernului s-a deplasat în China, unde s-a plimbat cu un tren care atinge 350 km pe oră, că oficialii CFR S.A. au anunțat pregătirea licitației pentru întocmirea unor studii pentru realizarea liniei de mare viteză București-Constanța.

De nouă ani, CFR a îngropat aproape 1 miliard de euro în reabilitatea căii ferate București-Constanța, lucrări nefinalizate nici până azi. Serviciul Pregătire Documentații Inițiere Proceduri din cadrul CFR SA a pregatit însă un „studiul de prefezabilitate pentru analiza unor variante de traseu pe teritoriul României aferente obiectivului, linie de cale ferată de mare viteză pe ruta Frontieră HU –RO –București –Constanța”.

Specialiști din industria feroviară ne-au explicat că lucrările pentru construcția liniei de mare viteză nu pot începe mai devreme de 10 ani.

Reabilitarea celor peste 200 km de cale ferată, între București și Constanța, au costat aproximativ 5 milioane de euro/km. Studiul de prefezabilitate pentru linia de cale ferată de mare viteză presupune anumite analize de traseu. Linia de mare viteză consumă foarte multă energie. Primele studii pentru construcția unor linii de electrificare datează din 1925. Linie de mare viteză înseamnă că trenurile vor atinge viteza de minim 200 km/h. Trebuie analizat dacă reactoarele de la Cernavodă suportă un consum de energie pentru linia de mare viteză Constanța-București-Frontiera cu Ungaria.

Data estimată pentru inițierea procedurii este 12 septembrie, iar licitația s-ar putea finaliza pe 12 decembrie. Studiul de prefezabilitate costă aproximativ 7,062 milioane de lei, fără TVA.

 Ștefan Etveș