Trenurile RegioTrans nu mai au voie să circule pe calea ferată din România după ce Autoritatea de Siguranţă Feroviară a retras licenţa companiei
CFR Călători a preluat de miercuri traficul de pasageri RegioTrans, companie privată ale cărei trenuri au fost suspendate de către Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română.
Rutele pe care vor fi introduse trenurile companiei de stat sunt Iaşi – Hârlău – Iaşi, Iaşi – Dorohoi – Iaşi, Braşov – Întorsura Buzăului – Braşov, Braşov – Zărneşti – Braşov, Piteşti – Goleşti – Câmpulung – Goleşti – Piteşti, Piteşti – Curtea de Argeş – Piteşti, Roşiori – Turnu Măgurele – Roşiori, Roşiori – Alexandria – Zimnicea – Alexandria – Roşiori, Timişoara – Jimbolia – Timişoara, Ploieşti – Urziceni – Ploieşti şi Caracal – Corabia – Caracal.
Un bilet simplu (doar dus) pe aceste rute va avea acelaşi preţ ca cel practicat de operatorul privat. Pentru călătoriile dus-întors, CFR Călători acordă o reducere de 10%.
Trenurile RegioTrans nu mai au voie să circule pe calea ferată din România după ce Autoritatea de Siguranţă Feroviară a retras licenţa companiei, costatând că operatorul privat foloseşte trenuri care nu corespund din punct de vedere tehnic prevederilor legislative sau instrucţiunilor de specialitate în vigoare.
Compania a anunţat că a început demersurile pentru obţinerea unui nou certificat de siguranţă feroviară.
Comana era anchetat într-un dosar de corupţie în care oficiali din Ministerul Transporturilor şi din CFR sunt suspectaţi de luare de mită pentru favorizarea RegioTrans şi altor firme la licitaţii. În acest dosar Iorgu Ganea şi şefa Serviciului Urmărire Transporturi din CFR, Estrella Ştefănescu, au fost arestaţi preventiv, tot în luna februarie.
R.D.