Certificatul RAR Auto-Pass este un document esențial pentru procesul de vânzare a unei mașini second-hand și va cuprinde informații colectate de la diverși operatori economici implicați în producție, reparații, întreținere și inspecție a vehiculelor rutiere.
Ordinul 210/2014, se se aplică de la 1 februarie, aduce lămuriri cu privire la informațiile care trebuie transmise către RAR pentru a fi înregistrate în Registrul electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în România, precum și modul în care aceste informații vor fi transmise.
Acesta detaliază, de asemenea, aspectele legate de modelul certificatului RAR Auto-Pass, pe care RAR îl va furniza în format electronic la cerere, contra cost, exclusiv pentru autoturisme și autovehicule utilitare ușoare.
Conform legii, atunci când se vinde un vehicul rutier înmatriculat, înregistrat sau introdus pe piață în România, persoana care îl vinde are obligația de a furniza cumpărătorului un certificat RAR Auto-Pass, valid pentru vehiculul respectiv, care este valabil timp de 60 de zile de la data emiterii.
Pentru a obține acest certificat, solicitantul trebuie să transmită o cerere către RAR, folosind un model publicat într-un format tehnic, ce permite descărcarea și editarea sa, cu scopul completării în format electronic.
Cererea trebuie să fie însoțită de o copie electronică a actului de identitate. În document, solicitantul trebuie să precizeze numărul de identificare și seria cărții de identitate a vehiculului pentru care se solicită certificatul RAR Auto-Pass, fie că este vorba despre un autoturism sau un autovehicul utilitar ușor.
Dacă în registrul electronic nu sunt disponibile informații referitoare la vehiculul respectiv, în locul certificatului RAR Auto-Pass, Registrul Auto Român va emite gratuit un document în format electronic.
D.Constantin