Cetăţenii din 25 de localităţi din judeţele Cluj, Iaşi, Hunedoara şi Ialomiţa pot obține certificate de naştere şi deces și în format digital, la cerere.
Potrivit MAI, începând de marţi, 14 mai, cetăţenii din următoarele municipii, oraşe şi comune pot accesa digital serviciile de înregistrare a evenimentelor majore de stare civilă, respectiv naşteri şi decese: judeţul Cluj (Turda, Câmpia Turzii), judeţul Iaşi (Paşcani, Târgu Frumos, Hârlău, Butea), judeţul Hunedoara (Haţeg, Brad, Simeria, Peştisu Mic, Băcia, Băiţa, Certeju de Sus, Şoimuş, Hărău) şi judeţul Ialomiţa (Fierbinţi-Târg, Căzăneşti, Sfântu-Gheorghe, Balaciu, Sineşti, Dridu, Perieţi, Jilavele, Coşereni, Moviliţa).
Începând din 8 mai, a fost demarată o primă etapă de extindere a SIIEASC, cetăţenii din municipiile Cluj-Napoca, Constanţa, Slobozia, Iaşi, Deva, Sibiu, Timişoara şi judeţul Ilfov putând obţine în format digital, dar şi fizic, la cerere, certificate de naştere şi deces.Punerea în funcţiune, la nivel naţional, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024.
Ministerul Afacerilor Interne prin Direcţia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei şi Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei au implementat “Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC”, cod SMIS 2014+ 120025, cofinanţat de Uniunea Europeană, din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Competitivitate 2014-2020.
D.Constantin