1.3 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 0:08
No menu items!

Certificate de excelență, materiale și instrumente gratuite pentru îngrijitori de bătrâni la domiciliu

spot_img

Marți, reprezentanții Austromed Holding (în parteneriat cu bit education & consulting România srl şi expertul transnaţional bit management Beratung GmbH) au prezentat, într-o conferință de presă, activitățile complementare ale proiectului „Investiţie în resurse umane, mai multe şanse la ocupare – INVEST“.

Proiectul, în valoare totală de 13.299.444,15 lei, este o aplicaţie a strategiei Uniunii Europene de integrare profesională şi îmbunătăţire durabilă a nivelului de trai al persoanelor defavorizate și s-a desfășurat în perioada mai 2014 – decembrie 2015, în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, cu finanţare nerambursabilă din Fondul Social European.

Obiectivul general al proiectului a vizat un răspuns adecvat cerințelor pieței muncii din România și a urmărit facilitarea integrării ocupaționale, deschizând grupului ţintă participant perspectiva unui loc de muncă atractiv și durabil, capabil să-i asigure un venit decent.

În acest scop, potrivit inițiatorilor proiectului, parteneriatul condus de Austromed Holding a realizat cursuri de calificare în profesii cu importanță socială deosebită, aflate în expansiune în România şi cu mare căutare în ţări dezvoltate ale Uniunii Europene:, ”îngrijitoare bătrâni la domiciliu”, „îngrijitoare bolnavi la domiciliu”, „baby sitter” și „barman”.

Cursurile de calificare au putut fi completate cu cele de „competenţe informatice”, destinate dezvoltării abilităților de lucru cu computerul și cele de „competenţe antreprenoriale”, indispensabile înfiinţării şi conducerii propriei afaceri.

Persoanele din grupul țintă, reprezentate de orice persoană inactivă sau șomer pe termen lung, cu domiciliul în regiunile Bucureşti-Ilfov şi Sud Muntenia, judeţele Teleorman, Dâmboviţa şi Prahova, au beneficiat gratuit de consiliere profesională și mediere a muncii și au primit subvenţii pe toată durata prezenţei la cursuri.

Competențele însușite în cadrul cursurilor de antreprenoriat, care au fost finalizate în luna iunie și sunt aprofundate prin sesiuni suplimentare de consiliere în antreprenoriat. Aceste sesiuni de consiliere suplimentare în antreprenoriat s-au derulat în cadrul programului „Acțiuni de Consultanță și Asistență în vederea Dezvoltării Antreprenoriatului” (ACADA). Partenerul transnațional a răspuns, în calitatea sa de expert, de organizarea, materia și desfășurarea programului de sesiuni antreprenoriale.

Cursanții au beneficiat de subvenții și de premii financiare la absolvirea programului ACADA și au avut posibilitatea de a lucra cu lectori cu simț practic și experiență acumulată atât în România, cât și în țări precum Austria și Germania, participanților la curs crescându-le astfel șansele de dezvoltare a unei afaceri.

Scopul programului ACADA a fost acela de a aprofunda principiile și mecanismele funcționării unei afaceri și de a-i învața pe participanți să înființeze o firmă, iar activitățile practice derulate în cadrul acestuia au ca finalitate dezvoltarea reală a antreprenoriatului în regiune, prin înființarea de către participanți de firme cu capacitatea de a genera locuri de muncă pentru grupul tință al proiectului.

Totodată, persoanele aparținând grupului țintă care au obținut cele mai bune rezultate la cursurile de calificare în domeniul îngrijirilor la domiciliu și care au dovedit că au vocație și dorința de a-și dezvolta competențele pe termen lung au beneficiat și de facilitățile Programului ECBPE (Extinderea și Consolidarea Bunelor Practici Europene).

ECBPE este un program complementar de training pentru absolvenții cursurilor de „îngrijire bătrâni la domiciliu”. Acesta dezvoltă și consolidează practic, în instituții cu tradiție din Republica Austria, acele competențe sociale și proceduri de îngrijire care nu au putut fi tratate în cadrul cursurilor standard și care formează nucleul calității prestatorilor de vârf din țările cu îndelungată tradiție în domeniul îngrijirii bătrânilor.

Fiecare participant a primit un certificat de excelență, recunoscut la nivel internațional și câte o trusă „start în viața profesională” dotată cu instrumente, material și sisteme de organizare indispensabile îngrijirii profesioniste a bătrânilor. Dotat cu această trusă, grupul țintă beneficiază, pe lângă cunoștințe și abilități consolidate la nivel european, și de primele instrumente moderne, necesare intrării în viața profesională și de care angajatorii nu dispun întotdeauna.

“Un garant al seriozităţii şi calităţii parteneriatului condus de Austromed Holding SRL, îl reprezintă competenţa şi experienţa partenerului transnaţional, recunoscute în întreaga Uniune Europeană”, au subliniat inițiatorii proiectului.

La conferința de presă organizată marți au participat primari ai comunelor din județele din care provin cursanții, reprezentanți ai instituțiilor cu incidență asupra domeniului de activitate al proiectului, precum și ai partenerilor din proiect.