Atentatele teroriste de la Paris s-au transformat într-un subiect predilect al postărilor de pe rețelele de socializare folosite de persoane din toată lumea, deci inclusiv de frustrați, neadaptați, creduli sau de cei cu un IQ redus.
În astfel de situații, iese la iveală faptul că ”social media” au transformat mulți utilizatori în turme de oi, care reacționează instantaneu în astfel de situații nu pentru a ajunge la adevăr, ci pentru a strange adepți (like/share).
O analiză a publicației britanice The Telegraph a sintetizat cele mai stupide genuri de postări, care au avut și un succes foarte mare:
- Mesajele care arată că nu e cazul să ne plângem în Europa că situația este mai nesigură, de bine ce în Orientul Mijlociu astfel de atacuri au loc zilnic. Sau că este ipocrit să amintim în exces de cei decedați în Paris, la o zi după un atac terorist din Beirut soldat cu 43 de morți, pentru că de morții din Liban nu vorbește aproape nimeni. Evident că aceia care postează astfel de mesaje nu au citit mesajele care se referă la atacurile din Beirut sau nu consideră că este în natura umană să fii mai afectat de crimele care au loc în apropierea ta.
- Cazul unui fișier video al Channel 4 care arată civili sirieni care fug din raza unui atac al avioanelor de vânătoare. Filmul este făcut de trei săptămâni, deci înainte de atacul de la Paris, dar a fost popularizat masiv doar în ultima săptămână. Cei care au postat nu s-au uitat la data știrii și au mers pe ideea că filmul arată riposta Franței la adresa ISIS. Totul subsumat mentalității de turmă din social media: ”Dă acum share ca să arăți că îți pasă, gândește mai târziu”.
- O fotografie postată în primele ore ale dimineții care a urmat atacului terorist arată Turnul Eiffel neluminat pe timp de noapte, la ora 1. Postarea arată că luminile au fost stinse în semn de doliu. Doar că postacul este un site de umor din SUA, însă răspândacii nu au mai băgat de seamă asta. De fapt, Turnul Eiffel este neluminat noaptea. Unul dintre răspândacii naivi a fost chiar contul postului TV Fox News.