-1.3 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 7:08
No menu items!

Ce se întâmplă cu personalul angajat în timpul stării de alertă pe perioadă determinată

spot_img

Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional, a adoptat proiectul de lege care prevede că personalul angajat în perioada stării de alertă poate rămâne să lucreze în domeniul în care a activat.

Deputatul Dan Constantin Șlincu a transmis că este vizat de acest proiect de lege personalul din sistemul sanitar, structurile MAI şi sistemul de asistenţă socială

„Pe lângă angajaţii din sistemul sanitar şi angajaţii din structurile Ministerului Afacerilor Interne, şi cei care lucrează în domeniul asistenţei sociale şi care au fost angajaţi suplimentar în perioada pandemiei, pe o perioadă determinată, au posibilitatea de a rămâne pe posturile pe care le ocupă”, a precizat Dan Șlincu într-un comunicat.

Deputatul a explicat că instituţiile care au salariaţi angajaţi fără concurs în perioada stării de alertă pot organiza examen pe post, în vederea ocupării posturilor de către respectivii salariaţi pe o perioadă nedeterminată. Examenul se organizează anterior încetării contractului de muncă pe perioadă determinată.

Sursa citată menționează că se elimină intervalul de timp între vacantarea postului ocupat pe perioadă determinată şi ocuparea postului prin concurs, deoarece procedura de organizare a concursului durează cel puţin 45 de zile, timp în care unităţile vor trebui să acorde aceleaşi servicii cu un număr de personal redus în mod semnificativ.

“Experienţa profesională dobândită în perioada stării de alertă de către personalul încadrat pe perioadă determinată are efecte pozitive atât asupra locului de muncă unde acest personal îşi desfăşoară activitatea, cât şi asupra comunităţilor locale unde au activat”, se mai arată în comunicat.

                                                                                                                   Adina Silav