5.2 C
București
marți, 3 decembrie 2024 - 20:12
No menu items!

Ce cred dealerii auto despre ofensiva mașinilor second-hand: ”Un dezastru”

spot_img

Ce cred dealerii auto despre ofensiva mașinilor second-hand: ”Un dezastru”

Faptul că trei sferturi din autoturismele înmatriculate în primul semestru sunt importuri second-hand reprezintă un dezastru, pentru că asta presupune neplata taxelor și TVA-ului, prin vânzări în regim de contrabandă, a declarat Nicolae Sorescu, director de vânzări al grupului Rădăcini.

”Un alt dezastru este că Dacia și Ford pierd zeci de mii de mașini pe care ar fi putut să le vândă în România. Dacia a dat un avertisment cu Marocul”, a spus Sorescu, pentru Sursa Zilei.

Institutul Național de Statistică a anunțat că, în primul semestru, s-au înregistrat 126.386 de noi înmatriculări de autoturisme.

Potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, în România s-au înregistrat 33.343 de autoturisme noi în primul semestru, ceea ce înseamnă puțin peste 25% din totalul de înmatriculări.

Implicit, trei sferturi din mașinile înregistrate în primul semestru sunt aduse din Europa de Vest, la mâna a doua.

Grupul Rădăcini este unul dintre cei mai mari dealeri de autoturisme din România, având în portofoliu mărcile Opel, Chevrolet, Mazda, Suzuki, Citroen, Cadillac, Corvette și Hummer.

În luna aprilie, Constantin Stroe, vicepreşedinte Automobile Dacia, a avertizat că o pierdere a competitivității pentru uzina din România va face probabilă transferarea în Maroc a unei părți importante din producția Dacia.

Sorescu a mai declarat că parcul național auto are 3 milioane de vehicule mai vechi de trei ani, astfel încât ar putea să se numească ”REMAT-ul național”.

De asemenea, Sorescu spune că nici afacerile din zona de service nu au de câștigat prin ofensiva importurilor second-hand.

”Aici trebuie demolat mitul că mașinile merg la service și, chiar dacă pierd la vânzare, dealerii câștigă pe partea de service. Nimic mai fals – cei care fraudează la cumpărarea mașinilor fraudează și la service”, a declarat Sorescu, referindu-se la atelierele de cartier, care lucrează ”la negru” și cu o calitate slabă.

O analiză a Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme de la începutul anului a arătat că importul de autoturisme second-hand a crescut în pofida introducerii taxei denumite Timbrul de Mediu și că peste 60% din mașinile înmatriculate erau mai vechi de 10 ani.

Vlad Bârleanu