Facebook și-a revizuit condițiile de utilizare și dă mai multe informații despre materialele interzise spre publicare
În noua formă, condițiile de utilizare includ o secțiune distinctă privind „organizațiile periculoase” și oferă mai multe detalii cu privire la tipul de nuditate care poate face parte din materialele postate.
Jurnaliștii de la BBC o citează pe Monika Bicket, responsabilul Facebook pentru politica de conținut, care a precizat că „de această dată precizăm foarte clar că nu permitem prezența în comunitatea Facebook a organizațiilor teroriste și nici a membrilor acestor organizații, dar nu tolerăm nici mesajele de susținere față de astfel de organizații sau de acțiunile unor astfel de grupări postate de alți utilizatori, o chestiune care nu era specificată anterior”, explică Monika Bicket.
Și condițiile privind nuditatea au fost schimbate. Astfel, pozele în care apare expus nud posteriorul unei femei sau al unui bărbat sunt interzise, la fel ca și „imaginile cu sâni dacă se văd sfârcurile”. De asemenea, chiar și postările în format text care conțin descrieri explicite cu caracter sexual sunt interzise. Aceste interdicții se extind și asupra conținutului digital, cu excepția cazului în care respectivul conținut a fost creat în scopuri educative sau reprezintă o satiră.
De asemenea sunt interzise explicit postările cu conținut care denigrează, degradează sau umilește anumiți indivizi, dar și discursurile și mesajele care incită la ură de orice fel, deși utilizatorii pot posta astfel de discursuri susținute de alții drept exemple, pentru ca alți utilizatori să știe de ce să se ferească, însă numai cu „mențiunea explicită” că acesta este scopul postării.
Pe rețeaua de socializare nu mai sunt permise postările în care sunt glorificate ilegalități, infracțiuni sau crime, dar utilizatorii pot posta materiale despre anumite infracțiuni sau ilegalități în scopul propunerii legalizării lor.
Facebook interzice și materialele în care sunt prezentate practici de auto-mutilare, dar nu consideră tatuajul sau piercingul ca făcând parte din această categorie.
Conform datelor oficiale oferite de companie, aproximativ 1,4 miliarde de oameni se conectează la contul de Facebook cel puțin o dată pe lună.
S. Marinescu