3 C
București
miercuri, 6 noiembrie 2024 - 3:28
No menu items!

Ce așteaptă industria auto de la statul român pentru perioada 2014-2020

spot_img

Ce așteaptă industria auto de la statul român pentru perioada 2014-2020

Reprezentanţii industriei auto româneşti au cerut Guvernului pregătirea unei strategii naţionale în domeniul auto, pe termen mediu şi lung, cu obiective şi măsuri clare, în scopul atragerii de noi investiţii şi al menţinerii şi dezvoltării unităţilor existente, potrivit unui document publicat luni de Ministerul Economiei.

Consultările dintre industria auto și Ministerul Economiei au avut loc în luna aprilie, cu scopul elaborării unui Document de Politică Industrială, care va sta la baza Strategiei de Competitivitate a României pentru perioada 2014-2020.

Industria auto este considerată un sector de importanţă naţională, prin numărul de salariaţi, prin cifra de afaceri și prin conexiunile europene. Cu o valoare adăugată de peste 1,5 miliarde de euro în 2011, sectorul auto  cea mai mare pondere în industria manufacturieră românească.

Principalele cerințe ale industriei auto:

  • armonizarea reglementărilor în domeniile competitivităţii, protecţiei mediului şi siguranţei rutiere;
  • crearea unui cadru legislativ care să permită accesul la fondurile europene pentru proiecte de siguranţă rutieră;
  • reducerea şi simplificarea fiscalităţii;
  • menţinerea şi îmbunătăţirea accesului companiilor din industria auto la mecanismele de finanţare şi facilităţile de investiţii prevăzute în schemele de ajutor de stat;
  • constituirea unui grup de lucru inter-instituţional permanent pentru industria auto;
  • participarea miniştrilor la întâlniri cu investitorii din companiile multinaţionale pentru a se evita plecarea unor mari jucători internaţionali interesaţi să dezvolte afaceri în domeniul auto în România.

Datele din 2010 arătau că industria auto din România genera cea mai mare valoare adăugată dintre industriile manufacturiere. Comparativ cu alte state europene, România stă prost – 20% din media UE a raportului valoare adăugată/angajat.

În 2011, industria auto din România a înregistrat o cifră de afaceri de 11,14 miliarde de euro și 150.000 de angajați în producţie şi distribuţie.

Analiza arată că vectorul de dezvoltare a industriei a fost programul Renault și că se așteaptă efecte similare de la programul Ford.

Vlad Bârleanu