Compania Volkswagen încearcă să găsească soluțiile tehnice pentru repararea mașinilor diesel echipate cu scandalosul software care permite vehiculelor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, a anunțat, marți, producătorul auto german.
Constructorul german a anunțat, marți, că intenționează să repare până la 11 milioane de vehicule cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analiști la peste 6,5 miliarde de dolari. Vor fi cinci milioane de mașini ale brandului VW, 2,1 milioane mașini Audi, 1,2 milioane de mașini Skoda și 1,8 milioane de vehicule comerciale ușoare. VW va informa clienții „în următoarele săptămâni și luni’” în legătură cu măsurile planificate pentru ca vehiculele să îndeplinească standardele privind emisiile.
Comisarul pentru piață internă, industrie, antreprenoriat și IMM-uri, Elzbieta Bienkowska, va discuta cu președintele diviziei de autoturisme a Volkswagen, Herbert Diess, și va solicita cooperarea deplină a companiei germane cu autoritățile de reglementare în investigațiile privind motoarele diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, a anunțat marți un purtător de cuvânt al Comisiei, Ricardo Cardoso.
Grupul auto german Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 mărci care aparțin Volkswagen.
Emanuel Stan