3.9 C
București
miercuri, 6 noiembrie 2024 - 1:30
No menu items!

Cartierele Colentina și Pantelimon din Bucureşti au rămas fără apă caldă. RADET şi Elcen se acuză reciproc

spot_img

Locuitorii zonelor Colentina şi Pantelimon din Sectorul 2 al Capitalei au rămas de miercuri fără apă caldă. Primele explicații au venit de la RADET, entitate controlată de Primărie, care a dat vina pe Elcen, entitate controlată de Ministerul Energiei.

”Situaţia opririi furnizării apei calde intervine după ce, în cursul săptămânii trecute, ELCEN a oprit funcţionarea CET Sud pentru efectuarea lucrărilor anuale de revizie. Alimentarea consumatorilor deserviţi de către această centrală, respectiv locuitorii sectoarelor 2, 3 şi 4, a fost preluată prin manevre în sistem, de CET Vest şi CET Progresu. Dintre cele 3 sectoare afectate de oprirea CET SUD, sectorul 2 este cel mai afectat, pentru că nu există capacitatea de acoperire a consumatorilor din această zonă”, a transmis RADET.

Ambele centrale sunt situate la distanţe mari faţă de Sectorul 2, iar RADET a dispus oprirea unui număr de 75 de puncte termice. În cazul în care nu s-ar fi luat aceasta decizie, pe ţeava de apa caldă, cetaţenii ar fi primit apă rece.

”Sunt peste două luni de când anunţăm public care vor fi efectele luării de către ELCEN a deciziei de impunere a popririi de 100% pe conturile regiei. Acest lucru care a dus la imposibilitatea efectuării lucrărilor de reparaţii şi revizii anuale a reţelelor administrate de regia autonomă”, a declarat Virgil Untea, directorul Direcţiei Producere şi Exploatare RADET,.

Poziția Elcen:

  • ELCEN nu are relații contractuale cu consumatorii casnici, ci cu RADET București, în sensul că ELCEN produce și furnizează apă caldă către RADET, iar Regia asigură distribuția acesteia la nivelul Capitalei.
  • Programul anual de revizie a fiecărei centrale deținută de către ELCEN este stabilit încă de la începutul anului, de comun acord cu RADET București. În toată perioada de vară, RADET asigură alimentarea cu apă caldă a consumatorilor, fără nicio restricție, din centralele ELCEN în alternanță de la CET Sud sau CET Progresu, CET Vest sau CET Grozăvești.
  • În acest moment, capacitățile de producție ale ELCEN depășesc solicitarea consumatorilor, dar furnizează potrivit comenzii primite zilnic de la RADET București.
  • Oprirea celor 75 de puncte termice ale RADET București din sectorul 2 al Capitalei a fost una voluntară, fără să existe o avarie în sistem care să determine acest lucru.
  • Deși centrala București Sud (CET Sud), centrală aparținând ELCEN, a fost oprită pentru revizie, transferul către CETProgresu nu are de ce să afecteze locuitorii bucureșteni racordați la sistemul centralizat de încălzire, deoarece București Progresu arecapacitatea de a asigura apă caldă pentru populația sectoarelor 2, 3 și 4 din Capitală. Starea de degradare a rețelelor de distribuție ale RADET București nu este culpa ELCEN și ne delimităm de orice acuzații făcute de reprezentanții regiei în acest sens.
  • ELCEN consideră că aceasta este o încercare de a pune presiune pe Consiliul de Administrație al ELCEN pentru ridicarea popririi de pe conturile RADET. ELCEN nu face însă decât să pună în aplicare decizia unei instanțe pentru a-și recupera datoriile restante.

T.S.