1.7 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 10:30
No menu items!

Care sunt cele mai puternice branduri româneşti. Top 10

spot_img

Dero, Borsec și Arctic sunt cele mai puternice branduri din România, potrivit unui studiu prezentat vineri de Revista Biz și realizat de compania de cercetare Unlock Market Research.

Dero a preluat primul loc de la Borsec, după cinci ani de dominare a mărcii de ape minerale. În primele zece poziții, mai apar Dorna, Gerovital, eMag, Farmec, Dedeman, Elmiplant şi Napolact.

 

”Brandurile româneşti trăiesc o perioadă foarte bună. E momentul în care Made in Romania a ajuns să fie un privilegiu. E adevărat că mai e ceva de lucru până să ajungem să vorbim despre super-performanţa românească, dar momentul este prielnic lor”, a declarat Adina Vlad, managing partner al Unlock Market Research.

Autorii studiului arată că tendinţele identificate în anii trecuţi încep să se concretizeze din ce în ce mai mult în clasamentul din 2015. Astfel că, se continuă trendul ascendent al categoriei de alimente şi produselor de igienă, majoritatea mărcilor din top 10 fiind din aceste categorii. Apele minerale sunt în continuare în fruntea clasamentului, fiind în linie cu tendinţele generale de orientare către natură și sănătate.

Categoria retail este una foarte dinamică cu multe schimbări şi creşteri la nivel de brand. Emag îşi menţine poziţia de lider în interiorul categoriei, iar în topul 100, retailer-ul are o creştere semnificativă, intrând în top 10.

Layout 1Studiul BrandRo – “100 cele mai puternice branduri româneşti” a vizat măsurarea “puterii” mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori, fără a include indici financiari şi comerciali. Studiul are la bază 1.000 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei, între 18 şi 55 de ani.

Performanţa mărcilor româneşti a fost măsurată în baza a patru indicatori: investiţia de afectivitate în marcă, puterea mărcii, gradul de utilizare şi notorietatea ei.