Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat, în anul 2022, 3.236 de reclamații de la utilizatorii de servicii de comunicații electronice și servicii poștale din România. Cele mai multe sesizări au fost referitoare la companiile de telefonie, dar și cele privind firmele de curierat sunt în top.
Relațiile contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronic a fost cel mai reclamat subiect la ANCOM în anul 2022, cele mai multe petiții privind Vodafone (26%), apoi Orange România (20%), RCS&RDS – 14%, Orange Romania Communications – 12% și Telekom Romania Mobile Communications – 12%.
72% din numărul total al reclamațiilor primite au vizat serviciile de comunicații electronice, principalele nemulțumiri reclamate referindu-se la aspecte care țin de relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice. Utilizatorii au mai semnalat probleme privind încetarea contractelor, derularea contractelor la distanță, facturarea serviciilor de telefonie/internet și calitatea acestora.
În privința firmelor de curierat, 21% dintre reclamațiile primite la ANCOM au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale, mai exact deteriorarea trimiterilor, nelivrarea sau livrarea cu întârziere, dar și pierderea sau furtul trimiterilor poștale.
În topul firmelor de livrare a coletelor sunt Fan Courier (24%), Cargus (18%), Dynamic Parcel Distribution DPD (17%) și Nemo (13%).
E. Stan