4.8 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 18:10
No menu items!

Cadoul Guvernului Cioloș cu ocazia Centenarului Marii Uniri, din 2018

spot_img

Guvernul va propune Parlamentului un proiect de lege dedicat împlinirii a o sută de ani de la Marea Unire, iar actul normativ va avea o componentă de infrastructură care va include autostrada Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni, deşi nu există fonduri pentru realizarea acesteia.

„Intenţia noastră este să propunem Parlamentului un proiect de Lege a Centenarului care să includă şi o componentă a unor proiecte de infrastructură pe care să le dedicăm Centenarului şi această autostradă, din punctul nostru de vedere, ar trebui să fie parte a acestui proiect pe care să ni-l asumă ca atare indiferent ce se întâmplă din punct de vedere politic”, a spus premierul în cadul unei întâlniri cu parlamentarii din Moldova.

Dacian Cioloş a făcut această referire în contextul în care le spunea senatorilor şi deputaţilor care reprezintă judeţele din Moldova că este foarte important să se realizeze conexiuni de transport între regiunile istorice ale ţării, Muntenia, +Transilvania şi Moldova.

„Autostrada Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni este un proiect pe care vrem să-l ţinem în actualitate chiar dacă în momentul de faţă nu avem resurse bugetare pentru a-l putea executa ca atare. Din calculele făcute, costul total integral al proiectului este undeva la 4 miliarde de euro (…). Costul studiului de fezabilitate şi al proiectului tehnic este undeva la 6 milioane de euro şi aici vom încerca să găsim resurse anul acesta”, a spus Cioloş.

El a adăugat că elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic va dura aproximativ 18 luni.

De asemenea, premierul a făcut referire la posibilitatea realizării unui drum expres între Ploieşti şi Paşcani, dar şi a dezvoltării unei căi ferate între Moldova şi Transilvania pe care să circule garnituri de cale ferată capabile să preia autovehiculele pe platforme.

„Am cerut Ministerului Transporturilor să studieze şi opţiuni alternative pentru legătura cu Transilvania. Mă gândesc la integrarea segmentului de cale ferată Adjud-Sigureni care ar putea fi o soluţie alternativă parţială inclusiv pentru traversarea de către camioane, TIR-uri, dintr-o regiune în alta. Apoi, mai este în proiect dezvoltarea unui terminal multinodal şi al unuia de cargo la Iaşi şi e de discutat utilitatea îmbunătăţirii legăturii dintre Moldova cu sudul României, drumul expres Ploieşti-Paşcani care a avea avantajul că este mai rapid, dar dezavantajul că merge în paralel cu o şosea care este practicabilă”, a mai spus Cioloş.