Mutarea sediului este probabilă prin achiziția unei companii canadiene
Rețeaua de restaurante Burger King negociază achiziția rețelei de cafenele Tim Hortons și mutarea sediului în Canada, intrând în rândul companiilor americane care caută să se relocheze într-o jurisdicție fiscală mai convenabilă, potrivit agenției Bloomberg.
Burger King Worldwide Inc. este a doua companie americană ca mărime din domeniul fast-food.
Tranzacția ar duce la crearea celui de-al treilea lanț de fast-food la nivel mondial, cu vânzări anuale de 22 miliarde de dolari și 18.000 de restaurant în 100 de țări. Tim Hortons este cea mai mare companie din Canada la vânzări de cafele și gogoși.
3G Capital, care deține acum 70% din Burger King, ar deține pachetul majoritar și din noua companie. Cele două branduri ar urma să funcționeze separate în continuare.
Taxele corporatiste din Canada se ridică la 26,5%, iar în SUA, la 40%.
Această tranzacție va intensifica dezbaterile din SUA referitoare la companiile care își mută sediile pentru a beneficia de taxe mai mici, o practică des întâlnită în Europa.
V.B.