4 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 16:11
No menu items!

Bulgaria a reuşit să atragă jumătate dintre turiştii care alegeau Grecia sau Turcia ca destinație de vacanță

spot_img

O analiză a Travel Planner, citată de economica.net arată că vara aceasta, Bulgaria a reuit să atragă mai bine de jumătate dintre turiștii care mergeau de obicei în Grecia sau Turcia.

„Cei care merg în Turcia și în Grecia de obicei caută acum hoteluri în Bulgaria, deoarece este cea mai permisivă destinație pentru turiștii români, nu solicită testele PCR, nu trebuie să stai în carantină la întoarcere pentru că nu s-a reportat niciun caz de covid-19 pe litoralul bulgăresc și reprezintă una dintre cele mai sigure destinații europene. Piața s-a schimbat destul de mult, iar cele mai căutate sunt hotelurile de calitate. Turiștii care merg acum în Bulgaria sunt mai pretențioși, cu venituri de la medie în sus, și caută hotelurile de 5 stele, de lanț, cele de 4 stele sau hotelurile unde au fost mulțumiți de calitatea serviciilor. Mare parte din clientela din Bulgaria – poate chiar 50% dintre turiștii actuali – nu a mai fost pe litoralul bulgăresc până acum. Pentru că Bulgaria este în general o destinație pentru familii, observăm o creștere a segmentului pentru cupluri. Ei constituiau clientela pentru Turcia si Grecia”, a declarat Sebastian Constantinescu, CEO Travel Planner, pentru sursa citată.

Analiza arată că în ultimele 2 luni, peste 1800 de clienți au renunțat la Grecia și Turcia, pentru a veni în Bulgaria în lunile august și septembrie. Hotelierii bulgari au profitat de avalanșa de cereri și au scăzut prețurile chiar și cu 40%, pentru a atrage și mai mulți turiști.

„În general hotelurile vin cu reduceri last-minute de până la 30%-40%, iar cele care erau orientate către piața din vest, precum lanțurile Griffith sau Riu, care au o cotație foarte bună, acum se orientează mai mult către piața din România și vin cu oferte speciale de reduceri, cum ar fi „Griffith Mareea” din Nisipurile de Aur, care are o reducere de 40% până la sfârșitul verii. Majoritatea hotelurilor au reduceri de 20-40%, media fiind de 30%. Spre deosebire de Grecia, care nu a mai scăzut tarifele și nu mai practică reduceri, deoarece cine vrea să meargă, merge. Bulgarii păstrează un grad de ocupare de 40-50%, dar hotelurile populare, cum ar fi cele din lanțul Griffith, ajung până la 70%”, a mai spus CEO-ul Travel Planner.

Hotelierii din Bulgaria vor să mențină un grad de ocupare de 60%-70% pentru a nu pune presiune asupra calității serviciilor și pentru a putea păstra măsurile de securitate și de distanțare în condițiile actuale.