Sute de șefi ai instituțiilor publice centrale (ministere, agenții) și locale (primării, consilii județene) continuă să își cheme la serviciu angajații în proporție de 100% sau 50%, în ciuda faptului că decretul pentru instituirea stării de urgență dă posibilitatea lucrului de acasă pentru funcționarii publici, afirmă Lucian Boceanu, vicepreședinte al Sindicatului Național al Funcționarilor Publici (SNFP), într-o declarație pentru G4media.ro
”Nu e suficient ca doar 50% dintre funcționari să lucreze de acasă. Procentul trebuie să ajungă la 80-90% pentru că există posibilități tehnice pentru a lucra de acasă – platforme online, telefoane mobile etc. Trebuie să intervenim cât mai repede pentru a scădea procentul celor care merg la serviciu, e iminent vârful de criză a coronavirusului”, declarat pentru G4Media.ro vicepreședintele Sindicatului Național al Funcționarilor Publici (SNFP), Lucian Boceanu.
De altfel, tocmai pentru a veni în sprijinul instituţiilor şi autorităţilor publice care vor să trimită angajații să lucreze de acasă, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) a publicat, în format editabil (Microsoft Word), un model de act normativ cu aplicabilitate internă (ordin, dispoziţie de primar etc.) ce poate fi luat drept model şi adaptat pentru a organiza munca angajaţilor din administraţia centrală şi locală în regim de TELEMUNCĂ.
Ce spune Decretul prezidențial privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României:
Art. 33 – Instituțiile și autoritățile publice centrale și locale, autoritățile administrative autonome, regiile autonome, societățile și companiile naționale și societățile la care statul ori o unitate administrativ- teritorială este acționar unic sau majoritar, societățile cu capital privat, introduc, acolo unde este posibil, pe perioada stării de urgență, munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, prin act unilateral al angajatorului.