Cei mai activi clienţi din punct de vedere al numărului de tranzacţii non-cash sunt în Bucureşti şi Ilfov, urmaţi de cei din Timiş şi Braşov, rezultă dintr-un studiu al BCR efectuat pe segmente interne de clienţi. Pe ultimele locuri în acest clasament (judeţe unde clienţii preferă tranzacţiile cash în detrimentul celor non-cash) se află Bistriţa, Neamţ şi Călăraşi.
Cele mai folosite 5 canale non-cash folosite de clienţii băncilor sunt: plăţile la POS, operaţiunile prin Internet Banking, plăţile automate prin Direct Debit şi Standing Order şi plăţile la ATM.
Potrivit Cătălinei Zincenco, șef departament, Produse de Economisire și Investiții, BCR, clienţii băncii care au adoptat plăţile prin metodele non-cash sunt persoane active care au ales pachetele de cont curent ClasiCont, ExtraCont şi TotalCont, prin care îşi pot administra rapid şi eficient finanţele personale.
Conform aceluiaşi studiu, cele mai multe convenţii de Direct Debit (serviciu prin care un client împuterniceşte banca să efectueze automat plata facturilor lunare din contul curent către furnizori de servicii agreaţi) au fost încheiate de clienţii din Bucureşti, Constanţa şi judeţul Argeş.
Totodată, cele mai multe convenţii de plată a facturilor de la ATM au fost încheiate de clienţii din Bucureşti şi judeţele Sibiu şi Brașov.
În ceea ce priveşte folosirea cardurilor pentru tranzacţii non-cash, în ultimii ani, preferinţa deţinătorilor de card de credit este evidentă: plata cumpărăturilor cu cardul are acum o pondere de 87% în total tranzacţii, faţă de 29% în 2007. Aceeaşi preferinţă se manifestă şi în rândul deţinătorilor de card de debit, ponderea plăţilor cumpărăturilor cu cardul fiind acum la 38%, faţă de 12% în 2007.
Cosmina Croitoru