Profitul brut în T2 a fost de 2,6 mld. €
Producătorul german BMW (Bayerische Motoren Werke AG) a raportat cel mai mare mare de profitabilitate din ultimii trei ani, în contextul creșterii cererii în China, pentru modelul X5.
Profitul brut pe trimestrul al doilea a crescut la 11,7%, față de 9,6% în perioada similară a anului trecut. Aceasta este cea mai mare marjă din trimestrul al treilea 2011 și depășește ratele de 9,9%, obșinută de Audi AG, și de 7,9, obținută de Mercedes-Benz.
Compania se așteaptă la o scădere a ratei în a doua jumătate a anului, din cauza creșterii cheltuielilor de cercetare-dezvoltare.
BMW este în curs de a introduce pe piață 16 modele noi și upgrade-uri, pentru a câștiga noi clienți și pentru a ține la distanță Audi și Mercedes din încercarea de a prelua primul loc în clasamentul producătorilor de lux, până în 2020.
În primul semestru, vânzările SUV-ului X5 au crescut cu 30%, iar pentru Seria 5, cu 7,5%.
În trimestrul al doilea, profitul brut a crescut cu 26%, la 2,6 miliarde de euro, iar vânzările au crescut cu 1,8%, la 19,9 miliarde.
Ținta de vânzări pentru grupul BMV este de 2 milioane de vehicule vândute în 2014, inclusiv brandurile Mini și Rolls-Royce.
În primul semestru, s-au vândut 1,03 milioane de mașini, în creștere anuală cu 6,9%. Doar în China, vânzările au crescut cu 23%.
V.B.