2 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 13:42
No menu items!

Bloomberg: Grupul Volkswagen ar putea fi nevoit să renunțe la câteva mărci auto

spot_img

Volkswagen AG ar putea fi obligat să își revizuiască portofoliul de mărci pentru a deveni mai eficient, în contextul în care grupul este implicat într-un scandal internațional, generat de folosirea unui software de fraudare a sistemelor de măsurare a noxelor, pe motoarele diesel, potrivit agenției Bloomberg.

În ultimele două decenii, Grupul Volkswagen și-a creat un ”imperiu” de 12 mărci, care produce de la autoturisme ieftine la camioane și motociclete. Până acum, VW își putea permite să sprijine divizii aflate la limita rentablității, precum marca spaniolă Seat, producătorul de lux Bugatti sau fabricantul de camioane MAN, prin profiturile mari de la Porsche și Audi. Acești bani va trebui să fie folosiți pentru acoperirea costurilor crizei.

Stefan Bratzel, director al Centrului de Management Auto al Universității din Bergisch Gladbach, spune că Bugatti, Lamborghini sau Ducati sunt din categoria mărcilor complementare și nu sunt importante din punctul de vedere al vânzărilor. Acesta apreciază costurile totale pentru VW în urma actualului scandal la 30 de miliarde de euro.

Producătorul italian de motociclete Ducati a intrat în grup în 2012, pentru 860 mil. €, pentru a completa o serie de branduri de ultra-lux, printre care Lamborghini Bentley și Bugatti.

În urma scăderii vânzărilor din China, profitul operațional al Bentley din primul semestru a scăzut cu 43%, la 54 milioane de euro. Grupul nu oferă cifre distincte pentru Lamborghini sau Bugatti, însă niciunul din aceste branduri nu are o contribuție semnificativă în bilanțul general.

Brandul francez Bugatti, care a intrat în grup în 1998, produce câteva unități de 1 milion de euro bucata și nu a fost profitabil niciodată sub umbrela germanilor.

”Bugatti este printre cele mai inutile lucruri din Grupul Volkswagen. Este un câștig de imagine în vremuri bune, dar când lucrurile merg prost, ca acum, oamenii arată cu degetul către acest brand și se întreabă ce vrea să obțină VW”, a declarat Frank Schwope, analist în compania germană NordLB.

În divizia de camioane, VW ar trebui să facă progrese în eficientizarea costurilor pentru cele două branduri Scania, în Suedia, și MAN, în Germania. O variantă ar putea fi ca divizia de autocamioane să funcționeze separat, iar VW să păstreze pachetul majoritar.

Dintre brandurile de tip mass-market, VW și Skoda sunt profitabile, însă Seat va intra în atenția celor care fac strategia grupului.

Marca spaniolă a înregistrat ultimul an profitabil în 2007 și are un portofoliu de produse care se adresează celor cu mai puțini bani și care se suprapun cu cele ale Skoda. Producătorul ceh a avut un profit operațional de 522 de milioane de euro în primul semestru.