Angajaţii români şi-au schimbat criteriile de căutare pentru noi locuri de muncă, orientându-se preponderent spre activităţi de la distanță sau de acasă, spre deosebire de lunile anterioare, când căutarile vizau un anumit domeniu de activitate sau o companie, potrivit unui sondaj BestJobs, citat de ZF.ro.
Astfel, în luna martie, platforma a înregistrat peste 250.000 de căutări pentru joburi care permit lucrul de acasă. Angajaţii din financiar, transporturi sau inginerie au fost şi ei activi în căutarea unui nou loc de muncă, nu neapărat de la distanță, cu un volum total de căutări pentru aceste domenii de aproape 80.000. În paralel, se observă o scădere a interesului pentru un job nou din partea candidaţilor din domeniul medical&pharma. Aceştia au realizat cu 20% mai puţine căutări în acest domeniu comparativ cu luna februarie a acestui an.
Ca urmare a situaţiei create de pandemia Covid-19, interesul pentru domenii precum transporturile, turismul şi HoReCa a scăzut dramatic, cu un indice de 25% doar în luna martie.
Dintre companiile prezente pe platformă, Huawei Technologies, Enel şi Vodafone au atras cei mai mulţi candidaţi în martie, cu aproape 6.000 de aplicanţi.
Dacă în lunile anterioare topul companiilor care primeau cei mai mulţi aplicanţi era condus mai ales de jucătorii din domeniul retail sau financiar, în luna martie candidaţii s-au uitat mai ales la companiile din zona de telecom, tehnologie, energie şi farma.