Piața relevantă a crescut cu 44% în perioada aprilie-iunie
Producătorul de electronice BenQ a înregistrat în al doilea trimestru al acestui an o creștere de 107% a vânzărilor pe segmentul proiectoarelor, comparativ cu perioada similară a anului trecut, în contextul Campionatului Mondial de Fotbal din Brazilia.
Piața din România a avut un avans de 44%, potrivit companiei. BenQ și-a păstrat poziția de lider al pieței pe acest segment, cu o cotă de 49,3%.
”Campionatul Mondial de Fotbal din Brazilia a fost un vector important al pieței, aducând creșteri ale vânzărilor pe toate categoriile de proiectoare. În această perioadă, am observat o tendință clară de creștere a vânzărilor de modele Home Cinema, având în vedere cererea formulată de consumatori, dar și ofertele promoționale ce au contribuit la evoluția vânzărilor”, a declarat Dragoș Salamac, director BenQ pentru România.
La nivelul întregii piețe, proiectoarele cu rezoluții Full HD (1920 x 1080p) și cele cu rezoluție WXGA (1280 x 800p) au avut cea mai bună evoluție, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce arată influența pe care Campionatul Mondial de Fotbal 2014 o are asupra pieței.
În perioada aprilie-iunie 2014 au crescut cu 131% vânzările de proiectoare Full HD și cu 136% cele pentru modelele WXGA, BenQ având 76%, respectiv 42%, din totalul videoproiectorelor vândute în România pe aceste segmente, arată datele publicate de compania de analiză FutureSource Consulting.
În cele trei luni, piața locală de video-proiectoare a crescut cu 44% din punct de vedere cantitativ și cu 52% din punct de vedere valoric, ceea ce arată o orientare a consumatorilor către modele cu funcții și capabilități avansate.
Grupul BenQ are afaceri de peste 20 de miliarde de dolari pe an, este format din 15 companii independente, cu afaceri în diverse industrii și 100.000 de angajați.
Pe piața videoproiectoarelor, mai sunt active Acer, Epson, Panasonic, Sony, HP, Canon și Hitachi.
V.B.