-1.3 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 6:17
No menu items!

Bani irosiți. Cât faci cu mașina din Predeal până-n Comarnic, în prima zi lucrătoare după montarea pasarelelor GALERIE FOTO

spot_img

Luni, 19 august, orele prânzului. Dinspre Ardeal, cu mașina, apropierea Văii Prahovei se simte la puțină vreme după intrarea în serpentine, mai exact pe la Monumentul Eroilor 1916-1919. De acolo, traficul începe să devină aglomerat și nu e zi de week-end, ci una lucrătoare. Mai exact prima zi din prima săptămână în care șoferii care traversează Valea să simtă că s-au montat pasarele pietonale. Patru de toate: una în Azuga, două în Bușteni și una în Comarnic. La montarea lor au asistat înalți oficiali în stat (vicepremierul Gabriel Oprea, Ministrul de Interne, Radu Stroe, prefectul de Prahova, președintele Consiliului Județean, șefi de la Rutieră și, evident, primarii stațiunilor Azuga și Bușteni), așa că soluția văzută de autorități pentru fluidizarea traficului în zonă trebuie să funcționeze. Dar, surprinzător pentru unii – probabil nu mulți –, la fața locului se vede că ea nu funcționează.

Pe la Hotel BRD din Predeal, coloana de mașini care se insinua pe la Monumentul Eroilor prinde contur, pentru ca în Azuga aceasta să devină o înșiruire enervantă, bară la bară. Șoferii își scot capetele pe geam scrutând șoseaua, iar când în sfârșit se apropie de ”pomul lăudat” (pasarela) exprimă vorbe deloc pioase la adresa construcției. ”Bani aruncați pe geam!”, exclamă un șofer, în timp ce ne pregătim să escaladăm puntea metalică pentru o poză ”la minut”. Scările par cam abrupte, iar doi bătrâni care încearcă să le coboare se țin cu câte-o mână de balustradă și cu cealaltă se sprijină unul pe altul.

La baza unei pasarele și-au făcut adăpost doi vânzători ambulanți și doi câini în căutare de puțină umbră, într-o zi caniculară chiar și pentru poalele munților Bucegi. Treptele de la baza următoarei treceri suspendate (de 80.000 de euro!) folosesc drept băncuță pentru câțiva călători care așteaptă să plece microbuzul, parcat la 3 metri de scheletul metalic. La mai puțin de 40 de metri se află o trecere de pietoni, așa că n-am făcut nimic. Oricum eram într-a-ntâia.

În afara celor patru pasarele, a căror amplasare nu face nimic altceva decât să aglomereze și mai mult trotuarele – și-așa înguste și aglomerate -, nimic nu s-a schimbat. Viața curge la fel, traficul e neschimbat. Luni, 19 august, cine a intrat în Predeal la ora 13:25, cu mașina, a ieșit din Comarnic la 14:17. Într-o zi lucrătoare în care au fost funcționale patru pasarele pietonale, în valoare totală de 320.000 de euro, distanța de 35 de kilometri dintre două stațiuni montane a fost parcursă în 50 de minute.

La anul, cele patru pasarele care suplinesc ștergerea a șapte treceri de pietoni vor fi înlocuite cu pasaje pietonale subterane. Pentru montarea lor, au fost mutați patru stâlpi electrici și aproximativ 600 de metri de cabluri electrice, de televiziune și de telefonie.

Cosmina Croitoru