-0.1 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 0:35
No menu items!

Băncile explică de ce s-a creat registrul electronic pentru ANAF

spot_img

Asociaţia Română a Băncilor (ARB) a spus, răspunzând unei solicitări ZF, că noul registru electronic prin care ANAF colectează date despre conturile companiilor şi persoanelor fizice nu schimbă cu nimic relaţia dintre clienţi şi bănci.

Instituţiile de credit, instituţiile de plată şi instituţiile emitente de monedă electronică au obligaţia ca, la solicitarea ANAF, să comunice toate rulajele şi soldurile conturilor deschise la acestea.

„Noua raportare către Registrul Central nu aduce schimbări în relaţia client – bancă. Conform legislaţiei care a transpus directiva europeană, clienţii au avut obligaţia legală de a furniza băncilor datele de identificare ale beneficiarului real al titularului de cont-client, acestea fiind preluate acum în noua formă de raportare către Registrul Central Electronic”, au transmis reprezentanţii ARB.

Ei au explicat că băncile raportează deja, în baza obligaţiilor legale, informaţii către ANAF privind situaţia clienţilor care închid sau deschid conturi bancare, beneficiarii reali ai conturilor. Noutatea pe care o aduce Registrul Electronic este că se schimbă complexitatea raportărilor şi se introduc noi entităţi raportoare, cum ar fi emitenţii de monedă electronică.

„Prin operaţionalizarea Registrului Central Electronic s-au introdus cerinţe de raportare suplimentare referitoare la beneficiarul real. Noutatea, în ceea ce priveşte extinderea sferei entităţilor care au obligaţia de a face aceste raportări, constă în includerea instituţiilor de plată şi a instituţiilor emitente de monedă electronică, pe lângă instituţiile de credit care raportau deja“.