2.4 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024 - 3:14
No menu items!

Avionul prăbuşit a fost în reparaţii 11 luni. Raportul final va fi gata peste 2 luni

spot_img

avion_SZ

Specialiştii Centrului de Investigaţii din Aviaţia Civilă au ajuns din nou, miercuri, la epava avionului prăbuşit, pentru a ridica resturile. După prelevarea tuturor probelor, la faţa locului, epava va fi transportată la Bucureşti şi depusă într-unul din hangare, pentru expertize tehnice ulterioare. De asemenea, toate documentele privitoare la avion, la istoricul reparaţiilor acestuia, de la Şcoala Superioară de Aviaţie, vor fi ridicate de specialiştii centrului.

Toate aceste informaţii se vor regăsi într-un raport draft, care va fi trimis, pentru următoarele 60 de zile, tuturor statelor implicate în eveniment, prin intermediul Centrului de Investigaţii.

Conform unui comunicat oficial al Centrului de Investigaţii, este vorba despre Statele Unite ale Americii şi Marea Britanie, de la care se aşteaptă observaţii în următoarele 2 luni. Abia după primirea acestor observaţii, se vor face completări la Raportul Draft, iar acesta va deveni final, urmând să fie făcut public. În acest timp, specialiştii vor analiza toate înregistrările din ziua producerii catastrofei, privitoare la avionul de tip Britten – Norman Islander (BN – 2), având numărul de înmatriculare YR-BNP şi aparţinând Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă.

Informaţiile vor fi coroborate cu cele privitoare la istoricul avionului. Până la această dată, se ştie că aeronava Şcolii Superioare de Aviaţie ieşise, în decembrie 2013, din reparaţii îndelungate, de aproape un an, făcute la Romaero Băneasa, companie din subordinea Ministerului Economiei. Surse din cadrul comisiei de anchetă au declarat că avionul mai efectuase un singur zbor după ieşirea din reparaţii, la care nu s-a constatat nicio defecţiune tehnică. De asemenea, conform manualelor de operare, piloţii care zboară un anume tip de avion şi încetează zborurile timp de 6 luni, indiferent de motive, la prima urcare în aeronavă trebuie să facă un zbor de instrucţie, apoi câteva zboruri scurte cu un instructor care a zburat de curând acest tip de aparat. Aici se pune problema aprobării zborului din 20 ianuarie, fără parcurgerea acestor etape obligatorii, de către directorul general al Şcolii Superioare de Aviaţie şi a directorului de zbor al aceluiaşi operator aerian.

Surse din cadrul comisiei de anchetă au declarat pentru Sursa Zilei că raportul draft se va baza mai mult pe măsurători şi documente, deoarece tipul de avion BN – 2 nu avea cutie neagră. Specialiştii spun că cel mai probabil avionul pilotat de Adrian Iovan a intrat în givraj, din cauza condiţiilor meteo. Piloţii au încercat să iasă din zonă dar este posibil să nu-şi fi dat seama că au coborât prea mult, trezindu-se, după cum declara şi doctorul Radu Zamfir, că unul din motoare s-a oprit şi avionul atinge vârfurile copacilor.

Marilena Nedelcu
Ștefan Etveș