În perioada în care contractul cu Bechtel era denunţat la toate televiziunile şi rezilierea contractului era prezentată ca un succes, Autostrada Transilvania avea şi o soluţie: parteneriatul public-privat. Acum, Bechtel a plecat, autostrada a rămas „impotmolită”. Se caută soluţii în teritoriu.
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, Dan Şova, începe consultările cu autorităţile locale din judeţele pe teritoriul cărora ar trebui să fie construită Autostrada Transilvania. Ministrul are în agendă întâlniri cu preşedinţii Consiliilor Judeţene din Bistriţa Năsăud şi Maramureş. O altă sesiune de întâlniri îi va implica pe toti preşedinţii de CJ şi primarii localităţilor din Transilvania pe teritoriul cărora va trece autostrada. Şova va încerca să obţină sprijin şi de la parlamentarii din judeţele traversate de autostradă.
Contractul cu firma americana a fost reziliat pe 29 mai anul acesta. La acea data, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS) anunţa că despăgubirea plătită de statul român companiei Bechtel este de 37,2 milioane de euro.
Proiectul de construire a Autostrazii Transilvania, pe traseul Braşov – Borş, a fost început în anul 2004 de către compania americana Bechtel International Inc., până la momentul rezilierii contractului fiind construiţi 52 de kilometri pentru suma de 1.4 miliarde de euro.
Ştefan Tănăsescu