Compania Naționala de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a renunțat la înțelegerea cu Vinci-Strabag-Aktor pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov
Rezilierea contractului de concesiune a autostrăzii Comarnic-Brașov a fost confirmată de fostul ministru al Transporturilor, Ioan Rus. El a spus, la digi24.ro, că studiul de fezabilitate nu corespunde pentru trei din cele cinci tronsoane, dar pe celelalte bucăți se poate pleca de la acest studiu, cu bani de la buget, astfel încât să se înceapă lucrările în capătul dinspre București. Restul, Comarnic – ploiești, a spus Ioan Rus, va trebui lăsat pentru 2020.
Oficiali guvernamentali au recunoscut ca francezii de la Vinci au fost anunțați de rezilierea contractului.
Am chemat reprezentanții firmei franceze și i-am anunțat că nu mai așteptăm să facă rost de bani. Au avut la dispoziție aproximativ 18 luni să ne prezinte sursa de finanțare. Francezii au plecat acasă. Luna viitoare, începem procedurile de licitație pe buget pentru cele două capete, respectiv Comarnic și Brașov.
surse guvernamentale
Consorțiul de firme nu a reușit să convingă instituțiile financiare pentru a obține 1,8 miliarde de euro, suma la care a fost evaluat proiectul. Dacă se adăugau şi costurile de finanţare şi cele de întreţinere pentru o perioadă de aproape 26 de ani, suma ar fi crescut la 8,4 miliarde de euro.
Este al treilea constructor cu care CNADNR reziliază construcția autostrăzii Comarnic-Brașov, după firmele care au vrut să realizeze această concesiune, în 2005 şi 2010.
Ștefan Etveș