Black Friday 2024, evenimentul care promite cele mai mari reduceri din an, a început. Mii de români au aşteptat această zi pentru a prinde cele mai mici prețuri la produsele favorite. Observatornews.ro vă ţine la curent cu cele mai inedite reduceri, cât de mult cheltuie românii şi cele mai vânate produse.
Până la ora 12:00, PayU GPO România a înregistrat un volum total al tranzacțiilor de 400 milioane RON, conform datelor transmise din Media Center. Cele mai mari trei tranzacții raportate au fost de 75.049 RON, efectuată la ora 9:20, 69.733 RON, la ora 01:16, și 43.379 RON, la ora 8:53.
Valoarea medie a coșului de cumpărături a atins 655 RON, de aproape cinci ori mai mare decât într-o zi obișnuită, iar pentru achizițiile în rate, coșul mediu s-a ridicat la aproximativ 1000 RON, cu 55% mai mare față de o zi normală. Printre cele mai căutate categorii de produse se numără IT&C, Home&Deco, Beauty, articole pentru copii și jucării.
„Minutul de aur” a fost marcat de un vârf de aproximativ 8200 de tranzacții, subliniind entuziasmul românilor pentru cumpărăturile de Black Friday.
Până la ora 12 s-au vândut 15 maşini, peste 1.600 de nopţi de cazare şi peste 4 de kilograme de aur. Tot până la această oră s-au vândut şi peste 35.000 de kilograme de carne. Valoarea totală a comenzilor până la această oră este de 610 milioane de lei. Cel mai mare retailer online a înregistrat deja două milioane de clienţi, iar 22% din plăţi au fost făcute în rate. Cosmeticele, băuturile, jucăriile şi laptopurile şi s-au vândut cel mai bine. Cel mai mult au cumpărat bucureştenii şi constănţenii.
TAROM lansează mii de vouchere cu reduceri de până la 45% pentru achiziția biletelor de avion, valabile exclusiv pe eMAG, în cadrul campaniei de Black Friday din acest an, pe 8 noiembrie. Oferta include 7.100 de vouchere, aplicabile pentru toate cursele TAROM, atât interne, cât și internaționale, și este menită să le ofere clienților posibilitatea de a explora destinațiile dorite la tarife speciale.
În campania de Black Friday de pe eMAG, TAROM pune la dispoziție vouchere împărțite în 6 categorii valorice, astfel:
2500 de vouchere de 600 lei, reduse cu 40%, disponibile la prețul de 360 lei
1500 de vouchere de 1000 lei, reduse cu 40%, la prețul de 600 lei
1300 de vouchere de 1500 lei, reduse cu 40%, la prețul de 900 lei
800 de vouchere de 2000 lei, cu reducere de 45%, la prețul de 1100 lei
500 de vouchere de 2500 lei, cu reducere de 45%, la prețul de 1375 lei
500 de vouchere de 3000 lei, cu reducere de 45%, la prețul de 1650 lei
UPDATE 10:30 Cea de-a 14-a ediție a Black Friday, a început la ora 7:15 și a depășit categoric rezultatele din anul anterior. În prima jumătate de oră de la startul evenimentului, clienții au comandat 573.000 de produse, într-un ritm de peste 19.000 de produse pe minut. 34% dintre produsele vândute se aflau în listele de Favorite, de trei ori mai mult față de anul trecut.
„Black Friday a început peste așteptări, iar interesul clienților s-a aflat la cote maxime. Clienții s-au pregătit și peste 30% dintre produsele pe care le-au comandat în prima jumătate de oră de la start se aflau în listele de Favorite. Am pregătit peste 1,5 milioane de oferte la cel mai bun preț din an pentru orice buzunar: pe lângă televizoare, mașini de spălat și alte produse de folosință îndelungată la prețuri imbatabile, Black Friday este cel mai bun moment de a cumpăra produse de folosință zilnică pentru perioade mai lungi de timp, precum cafea, băuturi, hrană pentru animale sau articole pentru casă. Primele comenzi ajung chiar azi locker, în București, la 15:30”, a declarat Tudor Manea, CEO Grup eMAG.
Primele produse vândute din oferta eMAG, aflate și în lista de favorite: Telefon mobil Apple
iPhone 15 Pro Max, 256GB, 5G, Blue Titanium, la prețul de 5.499 cu reducere de 1.700 lei, 100 de unități epuizate în 30 de secunde
Geacă matlasată Calix Geographical Norway, la prețul de 239,99 lei, reducere de 78%, 200 unități, epuizate în 2 minute și 43 de secunde
Combină frigorifică Samsung RB34C600CSA/EF, 344 l, la prețul de 1.699,00 lei, reducere de 42%, 500 unități, epuizate în 3 minute
Uscător de rufe AEG TR718L2E, Pompa de căldură, 8 Kg, Clasa A++, SensiDry, Motor asincron, alb, la prețul de 1.899,00 lei, reducere de 65%, 200 unități, epuizate în 3 minute și 30 de secunde
Televizor LG LED 75UR75003LK, 189 cm, Smart, 4K Ultra HD, la prețul de 2.799,00 lei, reducere de 45% 200 unități, epuizate în 4 minute
Detergent de rufe lichid Persil Deep Clean Universal, 100 spălări, la prețul de 59,00 lei, reducere de la 193 lei, 1400 unități, epuizate în 4 minute și 20 de secunde
Telefon mobil Samsung Galaxy S24 Ultra, Dual SIM, 12GB RAM, 512GB, 5G, Titanium Black, la prețul de 4.299,00 lei, reducere cu 3.500 lei, 700 unități, epuizate în 5 minute
Produse speciale și experiențe comandate după primele 30 de minute
-
Peste 467 de vouchere de avion cu reducere de până la 45%
-
176 nopți de cazare în România
-
947 g de aur
- Peste 10 tone de carne de porc și mezeluri
Cifre cheie din primele 30 de minute ale evenimentului Black Friday 2024
Vânzări de 220 milioane de lei, în creștere cu 42 milioane de lei, cu 22% peste anul trecut
-
75% dintre comenzi au fost plătite cu cardul
-
Peste 573.000 produse comandate în primele 30 de minute
-
Minutul de aur: 07:18, produse comandate în valoare de 13 milioane de lei, cu 44% peste minutul de aur de anul trecut
-
Secunda de aur: 633 de produse comandate
Top produse comandate după primele 30 minute
-
18.000 de produse fashion & sport
-
100.000 de cosmetice, suplimente și îngrijire personală
-
168.000 de băuturi, băcănie, petshop și curățenie
-
67.000 de jucării și articole pentru copii
-
22.000 de laptopuri, it, birotică, papetărie și cărți
-
22.000 de tv, audio-video și gaming
-
31.000 de telefoane, tablete, wearables și caști
-
38.000 de electrocasnice mari
-
28.000 de mobilă și casă
-
34.000 de bricolaj, grădină și auto
UPDATE 10:00 Valoarea totală a comenzilor pe eMAG până la ora 10:00 a depăşit 500 de milioane de lei.
UPDATE 09:00 Până la ora 9:00, PayU GPO România raportează din Media Center un volum total de tranzacţii de 267 milioane de lei.
Total tranzacții: circa 382.000, din care 70% plată cu un click.
Top 3 cele mai mari tranzacții: 69.733 RON, ora 01:16, 43.479 RON, ora 08:53 și 41.540 RON, ora 08:15
Coșul mediu de cumpărături: 699 RON, de aproape 6 ori mai mare decât o zi normală
Coșul mediu de cumpărături în rate vs. o zi obișnuită: 1.036 RON, cu 60% mai mare decât într-o zi normală
Top categorii de produse achiziționate: IT&C, e-tail și fashion
UPDATE 09:00 Autovit.ro, cea mai mare platformă auto online din România, transformă Black Friday într-o experiență extinsă de shopping denumită „Black November”, oferind două săptămâni complete de reduceri substanțiale în perioada 8 – 22 noiembrie 2024.
Valoarea totală a autoturismelor incluse în campanie ajunge la 26,4 milioane de euro (înainte de aplicarea discount-urilor), iar suma cumulată a reducerilor depășește pragul de 1 milion de euro. Cel mai mare discount pentru un singur autoturism este de 33.201 euro, în timp ce cea mai accesibilă ofertă pornește de la 3.299 euro.
UPDATE 08:30 Turoperatorul DAL Travel lansează reduceri pentru mai mult de 130 de programe turistice din portofoliu care acoperă întreg mapamondul. Reducerile ajung până la 300 de euro pentru circuite complexe în Asia, America de Nord şi de Sud, Africa, Orientul Mijlociu şi Oceania.
BLACK FRIDAY 2024. Ce produse au scos la ofertă magazinele
Astăzi este cu adevărat ziua cifrelor, iar cel mai mare retailer din România a pregătit peste 1,5 milioane de oferte și estimează vânzări de aproximativ 800 de milioane de lei, cu aproape 70 de milioane mai mult față de anul trecut.
În topul numărului de produse cu reducere se află peste trei milioane de produse cosmetice, un milion de articole de fashion, peste 500.000 de electrocasnice mici, 300.000 de smarphone-uri, și peste 100.000 de electrocasnice mari, televizoare, laptop-uri și echipamente IT.
Dar există și produse inedite la reducere: bilete de avion, vacanțe, mașini, lingouri de aur sau chiar carne de porc. Cele mai căutate produse de către clineți vor fi: televizoarele, electrocasnicele mici, hainele și telefoanele mobile. Iar bugetul pe care cumpărătorii îl au pregatit pentru Black Fraiday este în medie de puțin peste 3.100 lei. La nivelul întregii piețe sunt estimate vânzări care vor depăși jumătate de miliard de euro.