4 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 17:15
No menu items!

Atac cibernetic fără precedent în Australia. Aproape zece milioane de abonaţi al unui operator de comunicații, în pericol de a le divulga datele personale

spot_img

Guvernul australian s-a declarat marţi „extrem de îngrijorat” în legătură cu divulgarea datelor personale a aproape zece milioane de abonaţi australieni ai celui de-al doilea operator de telecomunicaţii al ţării în urma unui atac cibernetic de proporţii, săptămâna trecută, informează AFP.

Informaţiile referitoare la 9,8 milioane de clienţi australieni ai operatorului de telecomunicaţii Optus, adică o treime din populaţia Australiei, este posibil să fi fost compromise în acest atac cibernetic, unul dintre cele mai ample pe care le-a suferit Australia.

Ministrul de interne al Australiei, Clare O’Neil, s-a declarat „incredibil de preocupată în această dimineaţă” de faptul că „informaţii personale provenind din furtul de date de la Optus, inclusiv numerele de conturi de sănătate Medicare, sunt acum propuse gratuit şi contra unei răscumpărări”.

O persoană anonimă ce pretinde că s-ar afla la originea furtului de date ar fi divulgat datele personale a peste 10.000 de persoane lunea trecută.

În mesaje văzute de AFP, postate pe un forum de hackeri, acest utilizator cerea operatorului o răscumpărare de un milion de dolari, în lipsa căreia el va divulga tot mai multe date, înainte de a-şi schimba poziţia marţi dimineaţă. „Prea mulţi ochi. Noi nu vom vinde date indiferent cui”, se poate citit într-un mesaj pe forum, care afirmă că singura copie de informaţii piratate de la compania Optus a fost distrusă.

Aceste date includ numele clienţilor, date de naştere, numere de telefon, adrese de e-mail, precum şi unele numere de paşapoarte şi de permise de conducere, potrivit societăţii Optus, cu sediul în Singapore.

Potrivit jurnalistului specializat în securitate cibernetică Jeremy Kirk, datele publicate lunea trecută includeau şi numerele conturilor de sănătate Medicare.

„Consumatorii au dreptul să ştie exact ce informaţii personale au fost compromise”, a adăugat O’Neil, care a criticat Optus pentru că nu şi-a protejat mai bine clienţii.

Australia are în jur de un deceniu de întârziere în materie de protecţie a vieţii private şi cinci ani de întârziere în materie de securitate cibernetică, două probleme care trebuie să fie rezolvate, a admis Clare O’Neil.

Un purtător de cuvânt al Optus a declarat pentru AFP că „atacul (cibernetic) face obiectul unei anchete a poliţiei federale australiene, care a sfătuit Optus să nu ofere comentarii asupra anumitor aspecte ale anchetei”.

D.Constantin