6.1 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 21:05
No menu items!

ASF a lansat activitatea unei entități de soluționare a litigiilor în domeniul financiar non-bancar

spot_img

SAL-Fin, entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar non-bancar, şi-a început oficial de marți activitatea în cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).

”Misiunea SAL-Fin este aceea de a organiza şi de a gestiona soluționarea extrajudiciară a litigiilor care pot apărea între consumatori şi entităţile supravegheate de către ASF. Astfel, Autoritatea vine în întâmpinarea consumatorului oferindu-i noi instrumente de protecţie în relaţia cu societăţile care activează pe piaţa fianciară non-bancară”, a transmis ASF.

Detalii despre activitatea SAL-Fin:

  • Soluţionarea litgiilor, atât cele interne, cât şi cele transfrontaliere, va fi gratuită pentru cetăţean, neexistând taxe judiciare de timbru sau alte taxe aferente procedurilor.
  • În cazul în care sunt solicitate expertize, traduceri de documente sau alte probe suplimentare, cheltuielile vor fi suportate de către partea care le solicită.
  • Timpul de soluționare care este, de regulă, mai scurt decât în cazul căilor judiciare.
  • Consumatorul poate alege, fie procedura prin care i se propune o soluție, fie procedura prin care soluția dată de conciliator este impusă ambelor părți.
  • Operaţiunile de soluţionare vor fi realizate prin intermediul membrilor corpului de conciliatori, experți total independenți, cu experiență în domeniul financiar non-bancar, în mod echilibrat şi într-un termen rezonabil.
  • Consumatorii pot accesa procedurile de soluţionare alternativă a litigiilor doar dacă fac dovada că, în prealabil, au încercat să soluţioneze disputa direct cu societatea în cauză. Prin această condiție se asigură existența bunei-intenții în rezolvarea amiabilă a litigiului dintre cele două părți.
  • Entitățile autorizate, reglementate, supravegheate sau controlate de către ASF au obligația să informeze consumatorul, inclusiv prin publicare pe site-ul propriu, cu privire la dreptul acestuia de a apela la soluționarea alternativă a litigiilor, potrivit Regulamentului nr. 4/2016 și OG nr. 38/2015, precum și cu privire la condițiile de accesare a procedurilor de soluționare a litigiilor.
  • Societăţile trebuie să informeze consumatorii cu privire la faptul că entitatea căreia i se pot adresa este SAL-Fin. Totodată, acestea nu pot refuza soluționarea litigiului prin intermediul SAL-Fin, în cazul în care consumatorul și-a exprimat în mod expres și voluntar această opţiune.

V.B.