Google a depășit producătorul american de tehnologie ca cea mai valoroasă marcă la nivel global, după trei ani de supremație a celui din urmă
Compania care a creat cel mai cunoscut motor de căutare pe internet a depășit Apple, în cadrul unui sondaj amplu publicat de The Telegraph, ca cel mai valoros brand la nivel global. Astfel, prețul producătorului de tehnologie a scăzut cu 20% în ultimul an, până la mai puțin de 148 de miliarde de dolari, cedând locul pe care l-a deținut vreme de trei ani către Google, a cărui valoare a crescut cu 40%, până la 159 de miliarde de dolari.
Investițiile Google în mașinile care se conduc singure, ochelarii Google Glass și numeroasele parteneriate cu Android, inclusiv linia viitoare de ceasuri smart, i-au adus companiei încasări de 15,4 miliarde de dolari în ultimul trimestru financiar și profituri de 3,45 miliarde de dolari.
Brandurile de tehnologie domină primele poziții din top, cu cel mai mare ritm de creștere a valorii mărcii.
Prețul brandului Facebook a crescut cu 68%, până la aproximativ 36 de miliarde de dolari, plasând compania pe locul 21 în top, în timp ce portalul chinezesc de internet, Tencent, are o valoare de puțin peste 53 de miliarde de dolari, o creștere semnificativă de 97% în ultimul an și câștigând șapte poziții până pe locul 14.
Creșterea Samsung, Yahoo și Siemens a fost ceva mai mică, de 21%, 44%, respectiv 36%. Noile intrări în top includ Twitter, al cărei brand are o valoare de 14 miliarde de dolari, și LinkedIn.
C.C.