Organizaţia Europeană a Consumatorilor a anunţat luni că a depus o plângere la Comisia Europeană împotriva serviciului de mesagerie WhatsApp pentru controversata modificare a politicii sale de confidenţialitate.
Aceste noi reguli nu sunt „nici transparente, nici comprehensibile pentru utilizatori”, afirmă Organizaţia Europeană a Consumatorilor şi opt dintre asociaţiile sale membre, acuzând WhatsApp de „multiple încălcări ale drepturilor consumatorilor europeni”
Aceste asociaţii au depus o plângere la Comisia Europeană, precum şi la reţeaua europeană a autorităţilor însărcinate cu protecţia consumatorilor.
WhatsApp, serviciul de mesagerie al Facebook, i-a informat la începutul anului pe cei circa două miliarde de utilizatori ai săi că aceștia trebuie să îşi dea consimţământul pentru noile condiţii de utilizare ale aplicației.
Compania a amânat apoi, până la 15 mai, aplicarea noilor reguli, în contextul protestelor, utilizatorii fiind îngrijoraţi că serviciul de mesagerie va împărtăşi mai departe datele cu Facebook, compania-mamă.
Mai multe ţări, printre care şi Germania, au interzis temporar grupului Facebook să utilizeze datele de la WhatsApp.