România are începând de marți o aplicație pentru situații de urgență. DSU oferă acces rapid de pe mobil la alerte, dar și informații educative legate de supraviețuirea în situații extreme.
Aplicația a fost lansată de Departamentul pentru Situații de Urgență al Ministerului Afacerilor Interne și are patru componente:
- Informare – în această secțiune, utilizatorii aplicației vor găsi cele mai noi știri din domeniul situațiilor de urgență, direct de la sursă. Inspectoratele pentru Situații de Urgență, Inspectoratul General de Aviație, Serviciile de Ambulanță, SMURD și Salvamont vor putea oferi informații de interes utilizatorilor aplicației “DSU”.
- Alertare – este pentru prima dată când o aplicație va grupa într-un singur loc toate informațiile despre situațiile de urgență care apar pe teritoriul României. Alertele meteo, cele de inundații, drumuri blocate etc. se vor regăsi în această secțiune. Utilizatorii aplicației “DSU” vor primi push notifications de fiecare dată când apare o alertă în zona lor de interes.
- Raportare – populația are acum ocazia să vină în sprijinul personalului din serviciile de urgență. Oricine este martorul unei situații de urgență, fie că este vorba de inundații, alunecări de teren, incendiu sau accident rutier, va putea trimite fotografii și clipuri video către Departamentul pentru Situații de Urgență. În felul acesta, acțiunea serviciilor de urgență poate fi îmbunătățită prin accesul încă din primele clipe la imagini de la fața locului. Pentru raportare este nevoie, însă, să vă logați cu contul de Google sau Facebook, pentru a se evita raportările false. Când raportati pentru prima dată, primiți un cod de validare prin SMS. Metoda de raportare a fost preluata de la FIMA, agenția SUA pentru situații de urgență. Raportarea vine cu tot cu poziția GPS a celui care semnalează problema și este trimisă mai departe de la centrul de monitorizare, care lucrează 24 de ore din 24. Raportarea nu reprezintă totuși un apel la 112 și vor fi folosite de personalul “DSU” pentru a veni în sprijinul echipelor de intervenție.
- Învățare – să știi cum să faci față unei situații de urgență este esențial. De aceea, în această secțiune a aplicației “DSU”, utilizatorii au acces la zeci de articole despre comportamentul în caz de cutremur, inundații, incendii, acordarea primului ajutor și măsuri salvatoare rapide care pot fi luate dacă suntem puși în fața unei situații de urgență. Ca noutate, lecțiile vin și cu teste, unde pot fi verificate cunoștințele acumulate prin parcurgerea articolelor.
“Această aplicație este o premieră pentru România. A fost dezvoltată cu scopul de a pregăti populația să facă față unei situații de urgență, mai ales că în cazul în care apare un dezastru major, trebuie să știm cum să acționăm până la intervenția serviciilor profesioniste. Este esențială alertarea timpurie, o componentă importantă a aplicației“DSU”. Astfel, anumite gesturi, acțiuni pe care le găsim în lecțiile aplicației “DSU” sunt salvatoare de vieți. Prin modulul de raportare, populație poate veni în sprijinul serviciilor de urgență, prin trimiterea de imagini de la fața locului, chiar înainte ca forțele de intervenție să ajungă acolo”, a declarat dr. Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență.
Pentru promovarea aplicației “DSU”, Departamentul pentru Situații de Urgență a anunțat și un parteneriat cu Discovery Networks, care va sustine proiectul printr-o campanie de comunicare pe canalele proprii și ale partenerilor săi, au precizat reprezentanții DSU într-un comunicat de presă.
Căutați “DSU” în Apple Store și în Google Play și descărcați gratuit aplicația, au precizat oficialii Departamentului pentru Situații de Urgență într-un comunicat de presă.
Cei interesați pot învăța cum să descarce aplicația și din clipul de prezentare postat pe contul de facebook al Ministerului Afacerilor Interne.
R.D.