2.4 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024 - 3:31
No menu items!

Anul 2013, marcat de o lipsă de cerere pe piața de leasing operațional

spot_img

flota auto

Anul 2013 a fost marcat, din cauza dificultăților economice și a modificărilor legislative care au creat nesiguranță, de o lipsă de cerere pe piața de leasing operațional. Potrivit reprezentanților LeasePlan România, piața a stagnat în lipsa unor companii noi care să externalizeze administrarea parcurilor auto, dar au existat și companii care și-au crescut cifra de afaceri.

„Cel puţin în prima jumătate a anului, nu au existat aproape deloc licitaţii pentru management de flote. În plus, cele puţine existente au fost din partea firmelor care deja utilizau leasingul operaţional şi astfel, în lipsa unor noi companii care să treacă la externalizarea administrării parcurilor auto, piaţa a stagnat“, a declarat Bogdan Apahidean, Director General LeasePlan România.

Cu toate acestea, compania a a înregistrat la finalul anului 2013 o cifră de afaceri de 41 de milioane de euro, în creştere cu aproximativ 3,5% faţă de 2012. O creştere a fost înregistrată şi în privinţa valorii portofoliului LeasePlan, aceasta majorându-se cu aproximativ 8% în 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, ajungând la peste 77 de milioane de euro.

Compania estimează că va investi în anul 2014 peste 35 de milioane de euro în achiziţia de noi autovehicule, atingând 10.000 de unităţi în administrare. LeasePlan România are în portofoliu peste 200 de companii (dintre care 44 noi clienţi contractaţi în 2013) din domenii precum industria energetică, servicii financiare, FMCG, IT&C, industrie şi altele.

Orice manager de companie, manager financiar, manager de achizitii sau fleet manager care dorește să achiziționeze o flotă de autovehicule are la îndemână trei tipuri de instrumente financiare: achiziție directă, leasing financiar sau leasing operațional.

Avansul, înregistrarea contabilă, taxa pe profit sau costurile globale sunt printre cele mai importante aspecte care trebuie luate în considerare și care diferă de la un caz la altul din punct de vedere al costurilor, fără a lua în calcul calitatea serviiciilor sau siguranța utilizatorilor.

Potrivit Asociației Societăților de Leasing Operațional (ASLO), piaţa locală de leasing operaţional avea un potenţial estimat la 200 milioane de euro pentru 2013 din punct de vedere al cifrei de afaceri şi se estima un total de 10.000 de autovehicule noi livrate pe parcursul anului trecut. ASLO nu a transmis încă datele finale pe anul trecut.

Cosmina Croitoru