-1 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 5:40
No menu items!

Antreprenor: Evaziunea fiscală este problema principală a afacerilor cu flori

spot_img

Evaziunea fiscală este cea mai mare problemă pe piața florilor din România, iar acțiunea autorităților de la începutul anului a avut un impact maxim, potrivit unei analize publicate de Grupul Floria.

”Controalele au încurajat jucătorii corecți, cei care emit bon și plătesc TVA și desigur au mai eliminat o parte din cei care vând la negru. Așa cum remarcam și în trecut, problema evaziunii fiscal rămane cea mai mare problemă cu care se confruntă piața vânzărilor de flori, însă perioada controalelor a fost oportună anul acesta. S-au făcut câteva controale în plin sezon, în lunile februarie și martie, când impactul a fost maxim. Ne-am bucurat să vedem astfel de acțiuni și sperăm să fie cât mai dese”, a declarat Marina Popescu, director general al Floria.ro.

În primul trimestru din 2016, Grupul Floria, prin diviziile sale online Floria.ro și offline – Floria în Stradă și Floria Events, a vândut flori în valoare de 900.000 euro, dublu față de perioada similară din 2015.

Orașele în care s-au făcut cele mai multe livrări de flori de către Floria.ro au fost București, Constanța, Ploiești, Iași, Brașov și Timișoara, ordinea păstrându-se față de aceeași perioadă a anului trecut. Valoarea medie a unei comenzi online a crescut cu 8% față de anul trecut, la 236 lei/comandă.

Declarații Marina Popescu:

  • ”În primele 3 luni din 2016 piața vânzărilor de flori din România a cunoscut o dinamică fără precedent, fie că vorbim despre online, despre florăriile clasice sau atelierele de design floral pentru evenimente. Afacerile cu florării au devenit interesante pentru antreprenori, care se simt încurajați de evoluția pieței și a jucătorilor importanți.
  • Am investit și am pariat pe un model de business care presupune să avem drept parteneri florării locale din toată țara, care să livreze florile în localitățile lor. Astfel, noiavemcelmai scurt timp de livrare a comenzilor de flori și buchete online, indiferent de destinația din țară. Încet-încet, acest model a fost adoptat și de alte florării online, însă având deja peste 150 parteneri, ne păstrăm un avantaj competitiv.

V.B.