ANRE propune introducerea a trei categorii de compensații în cazul clienților consumatori casnici pentru care citirea contorului se face cel puțin o dată la șase luni. Banii urmează să se acorde în mod automat, fără să fie nevoie de vreo reclamație sau sesizare, a explicat vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege.
În cazul gazelor naturale, obligativitatea citirii e la maximum trei luni o dată. ANRE propune compensații în valoare de 100 de lei pentru clienții cărora cel puțin la trei luni nu li se citește contorul, aici fiind incluși, evident, și cei care au centrale termice în locuințe.
Pentru a simplifica și reduce birocrația privind schimbarea furnizorului sau semnarea noilor contracte, standardele prevăd termene și pentru distribuție, nu doar pentru furnizor, pentru a confirma într-o singură zi lucrătoare depunerea unei solicitări de semnare a unui nou contract de distribuție de către noul furnizor ales sau un termen de două zile pentru a comunica data de la care se face schimbul furnizorilor. Dacă aceste termene nu se respectă, sunt propuse compensații.
„Odată ce aceste termene au fost depășite, plățile se fac automat de către distribuitori odată cu următoarea factură din următoarea lună”, a adăugat Zoltan Nagy-Bege.
Termene există și pentru a răspunde la reclamațiile făcute de clienți. În toate aceste cazuri, se propun compensații în valoare de 20 de lei și încă cinci lei pentru fiecare zi în plus față de aceste acestea.
„Sunt termene și pentru a răspunde reclamațiilor și sesizărilor clienților, așa cum e situația, de exemplu, când un client sesizează că nu are presiune corespunzătoare la gaze, la acea sesizare trebuie să se răspundă într-un anumit termen. Dacă se cere verificare la fața locului, aceasta trebuie să aibă loc în maximum cinci zile lucrătoare.
Am propus 20 de lei de compensații, iar pentru fiecare zi în plus față de acest termene încă 5 lei”, a mai declarat Zoltan Nagy-Bege.
C.D.