-1.3 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 8:19
No menu items!

ANPC: Blue Air a „dat țeapă” la 180.000 de pasageri. Ce a răspuns compania cu privire la miile de zboruri anulate

spot_img

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a constatat că Blue Air a anulat peste 11.200 de zboruri pentru care erau făcute aproape 180.000 de rezervări şi s-au plătit peste 66,5 milioane de lei. Niciun pasager nu și-a primit banii înapoi, și nici compensațiile legale.

ANPC a primit mii de reclamații în perioada imediat următoare ridicării restricțiilor pandemiei, cu privire la zborurile anulate de compania aeriană. Inspectorii au constatat că din data de 30 aprilie, firma a anulat 11.200 de zboruri pentru care erau făcute aproape 180.000 de rezervări şi s-au plătit peste 66,5 milioane de lei. Compania nu a restituit contravaloarea biletelor, nu a achitat compensațiile legale și nici nu a oferit pasagerilor motivele anulării zborurilor. Călătorii care și-au „luat țeapă” sunt din 20 de state europene, conform unui comunicat al ANPC, citat de news.ro.

Numărul de anulări de zboruri precizat a vizat rezervări realizate începând cu 30 aprilie 2021 şi continuând cu anii 2022 şi 2023. Numărul anulărilor este unul foarte mare, iar ceea ce prejudiciază în mod grav interesele economice ale consumatorilor nu se referă doar la valoarea efectivă a acestor bilete, ci şi la faptul că, nu de puţine ori, consumatorii le achiziţionează în scopuri bine stabiliet: vacanţe, concedii, în interes personal, medical şi altele, pentru care sunt necesare cheltuieli suplimentare aferente serviciilor de cazare, masă, acces obiective turistice, transfer/legături cu alte zboruri”, a mai transmis ANPC.  

Instituţia explică faptul că ”practica operatorului economic de a lansa oferte, de a îndemna către achiziţionarea biletelor, în multe cazuri, la un preţ avantajos (beneficiind de diverse promoţii) pentru consumatori, în condiţiile în care aceştia plătesc sumele aferente zborului şi, în multe cazuri, după o scurtă perioadă, operatorul economic anulează zborurile, fără a oferi o justificare aferentă anulării, precum şi fără a proceda la restituirea contravalorii achitate şi a compensaţiilor cuvenite în aceste situaţii este, conform Regulamentului CE 261/2004, considerată a fi o practică comercială incorectă,  contrară cerinţelor diligenţei profesionale”.  

Bogdan Năstase, avocat Blue Air, a declarat, pentru adevarul.ro, că ANPC nu a comunicat nici companiei, nici public, informațiile rezultate din această anchetă.

„Pentru că până la acest moment, nu am primit absolut niciun înscris oficial prin care ameninţările diseminate în mediul online să fie comunicate societăţii în mod oficial, având în vedere numeroasele solicitări pe care le-am primit din partea mass media, vă aducem la cunostiinta faptul că nu putem răspunde unor acuzaţii publicate în presă, scrisă sau online, neavând nicio dovadă că acestea au fost formulate de un înalt oficial al Statului Român, urmând a reveni cu un comunicat cu privire la aspectele menţionate în mass media la data la care vom lua la cunoştinţă de respectivele acuzaţii prin intermediul unui înscris oficial, emis în conformitate cu prevederile legale în vigoare”, a transmis Blue Air.

E. Stan