Cele două mari companii au făcut anunțurile în aceeași zi, la distanță de câteva ore. Decizia îi privește pe angajații care fie sunt nevoiți să lucreze de la birou, fie aleg ei această varianta. Pentru aceștia vaccinarea devine obligatorie. Atât Google, cât mai ales Facebook, oferă un anumit nivel de flexibilitate în ceea ce priveşte libertatea angajaţilor de a lucra de la distanţă
Sundar Pichai, şeful Google, a spus că vaccinarea celor peste 135.000 de angajaţi, pe care compania îi are în 50 de ţări, le va oferi acestora mai multă linişte cu privire la virus.
În acelaşi timp, Google amână revenirea la birou a angajaţilor săi pentru jumătatea lunii octombrie, asta după creşterea, din nou, a numărului de infectări, cu varianta Delta.
Facebook va cere tuturor angajaţilor din Statele Unite care vin la birou să se vaccineze.
Pentru angajaţii din alte ţări, o decizie va fi luată la o dată ulterioară şi va diferi, probabil, de la ţară la ţară.
Vaccinarea obligatorie pentru proprii angajaţi este o politică adoptată de un număr din ce în ce mai mare de companii de tehnologie şi entertainment.
De asemenea, Netflix le va cere tuturor celor care intră în contact cu actorii să se vaccineze.