4 C
București
joi, 21 noiembrie 2024 - 20:51
No menu items!

Analiză: Lupta dintre Musk și Zuckerberg este câștigată de Microsoft

spot_img

LinkedIn, platforma deținută de Microsoft, înregistrează creșteri accelerate pe piața social media, ajungând la 950 de milioane de utilizatori, cu venituri de peste 15 miliarde de dolari în anul fiscal 2023. Potrivit unei analize publicate de brokerul de investiții Tradeville, această tendință se bazează pe două elemente: LinkedIn a rămas singura platformă a postarilor de modă veche, iar X (fosta Twitter) și Meta se canibalizează reciproc.

Prin comparatie cu competitorii săi, care și-au schimbat frecvent algoritmii de funcționare, platforma LinkedIn a rămas fidelă modelului inițial. ”Instagram și TikTok au generat multă frustare în rândul utilizatorilor din cauza noilor politici; in lupta cu TikTok, Facebook si Instagram au devenit platforme de Reels (montaje video); X, fostul Twitter, complet imprevizibil, pare să îi bage în seamă doar pe utilizatorii care postează meme-uri sau care plătesc cei 8 USD pe lună pentru insigna albastră. Ultima noutate a platformei – colectarea datelor biometrice pentru utilizatorii premium – se așteaptă să atragă și mai multe critici”, potrivit analizei citate, care folosește date din presa de business din SUA.

LinkedIn este parte a gigantului Microsoft, fondat de Bill Gates, care s-a retras din management și a rămas acționar semnificativ. Meta Platforms, fondată de Mark Zuckerberg, deține aplicații precum Facebook, Whatsapp, Instagram sau Threads. Musk a cumpărat anul trecut Twitter, pe care l-a redenumit X. Rivalitatea dintre Musk și Zuckerberg au degenerat recent în amenințări cu bătaia, cu posibilitatea organizării unei gale de lupte. Zuckerberg a înființat Threads cu scopul de a atrage foștii utilizatori de Twitter.

”În ciuda tuturor temerilor legate de posibilitatea ca Meta Platforms să atingă un nivel fără precedent de supremație în social media prin direcționarea utilizatorilor care au părăsit X către Threads, principalul beneficiar al exodului ar putea fi chiar LinkedIn. Prin implementarea în timp util a unor îmbunătățiri strategice ale aplicației, LinkedIn are potențialul de a îndeplini promisiunile mărețe pe care Twitter le-a avut cândva, devenind o destinație și mai captivantă pentru pasionații de știri și informații de ultima oră. Tocmai legătura cu locul de muncă face ca LinkedIn să fie privită ca o platfomă mai constantă”, afirmă autorii analizei.

Modelul de afaceri al LinkedIn se bazează pe vânzarea de abonamente către recrutori care doresc să găsească parteneri sau candidați pentru un loc de muncă, fapt care oferă stabilitate companiei. Cifra de afaceri a LinkedIn a crescut la 15.1 mld. USD în anul fiscal 2023, depășind de aproape trei ori cifra de afaceri generată cu cinci ani în urmă.

Există și o parte negativă: în contextul perspectivelor economice mai slabe și a scăderii cererii, compania deținută de Microsoft și-a propus desființarea a 716 locuri de muncă la LinkedIn și închiderea aplicației în China, aliniindu-se astfel eforturilor de reducere a costurilor a marilor companii din Big Tech.

Microsoft, cel mai mare producător de software din lume, este una dintre cele cinci mari companii de tehnologie a informației din SUA, alaturi de competitorii săi – Alphabet, Apple, Amazon și Meta Platforms. După capitalizarea de piață, de 2,5 trilioane USD, Microsoft este a doua cea mai valoroasă companie din lume după Apple.

Microsoft este cunoscută pentru sistemele de operare Microsoft Windows, suita Microsoft Office, și pentru Teams, platforma video de ședințe pnline, care a crescut masiv în perioada pandemică. Microsoft a cumpărat LinkedIn în 2016, pentru 26,2 mld. USD.

În 2022, piața aplicațiilor de social media a fost evaluată la 49 mld. USD, analiștii estimând o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 26,1% între 2023 și 2030. Cele mai recente statistici arată că, la nivel global, există 4,8 miliarde de utilizatori de social media, reprezentând aproape 60% din populația globală și 92,7% din totalul utilizatorilor de internet. Se așteaptă ca acest număr să sară la aproximativ 5,85 miliarde în 2027.

Oamenii folosesc, în medie, 6,6 rețele sociale diferite în fiecare lună, petrecând un timp mediu zilnic de 2 ore și 24 de minute. După timpul petrecut de utilizatori, TikTok rămane cea mai populară platformă, însă, după numărul de utilizatori activi la nivel global, cele mai utilizate platforme sunt Facebook (2,9 mld.), YouTube (2,5 mld.), WhatsApp (2 mld.), Instagram (2 mld.) și WeChat (1,3 mld.), conform Statista.

LinkedIn se situează undeva pe la mijlocul clasamentului, cu 950 de milioane de utilizatori, care reprezintă aproape 18% din totalul utilizatorilor globali de internet. Ponderea cea mai mare a utilizatorilor este în SUA, 24%, în timp ce categoria de vârstă majoritară este 25-34 ani. LinkedIn s-a poziționat în mediul online ca o platformă de social media distinctă și specializată, cu accent puternic pe networking și dezvoltare profesională. Prin intermediul LinkedIn, în fiecare secundă sunt trimise 117 cereri de angajare și, în fiecare minut, sunt angajate 8 persoane. În prezent, 63 de milioane de companii sunt prezente pe LinkedIn.

V. B.