Marea Britanie rămâne în continuare una dintre cele mai vizitate ţări din lume, însă ieșirea din Uniunea Europeană va afecta pe termen scurt și mediu perspectivele din sectorul ospitalităţii şi de agrement.
Londra ocupă locul al doilea la nivel global ca destinaţie turistică preferată, însă Brexit-ul va va genera probleme de planificare și organizare directorilor executivi din industria ospitalităţii, potrivit raportului Global hospitality insights, publicat de compania de consultanță EY.
Principalele concluzii ale studiului:
- Deprecierea valutară stimulează inflaţia care, combinată cu creşterile salariale modeste din ultimii ani, va duce, probabil, la constrângeri asupra veniturilor reale din gospodării.
- Deși Brexitul a schimbat perspectivele investitorilor globali și a atras după sine incertitudine în ceea ce privește viitoarele investiții în Marea Britanie, există multe semne pozitive, datorită cotei impozitului pe profit (20%), printre cele mai mici din lume. Se estimează că va scădea la 17%, până în 2020. Din acest motiv, investițiile străine par să continue indiferent de contextul politic cauzat de Brexit.
- Analiza inteligentă a datelor transformă modul în care firmele de top din domeniul ospitalităţii fac afaceri, pe măsură ce folosesc tot mai mult volume mari de date şi tehnici avansate de analiză. În cadrul acestei evoluţii dinamice, instrumentele de analiză inteligentă a datelor sunt folosite la măsurarea şi îmbunătăţirea performanţelor de afaceri, cu un plus de concentrare pe creşterea veniturilor, pe managementul relaţiei cu clienţii şi creşterea satisfacţiei oaspeţilor.
- În cadrul departamentelor de gestionare a veniturilor, companiile pot fructifica acum date provenite dintr-o multitudine de surse, incluzând comportamente de căutare online, trafic aerian, vânzări ale competiţiei şi rezervări viitoare pentru o mai bună previzionare a cererii şi o optimizare a tarifării.
- Economia activată de universul digital este un exemplu de factor disruptiv sectorial. Compania Airbnb, dezvoltatoare de platforme digitale, a intrat în industria ospitalităţii fără a deţine vreun hotel şi a devenit o nouă forţă competitivă, determinând firmele tradiţionale din domeniul hotelier să-şi reexamineze modelele de afaceri şi amprentele fizice. Privind înainte, valoarea companiilor din industria ospitalităţii se va regăsi din ce în ce mai mult în inovaţia digitală.
- Odată cu creșterea numărului de infracțiuni, securitatea cyber rămâne o problemă prioritară pentru directorii din domeniul ospitalităţii, de la nivel global. În pofida măsurilor preventive, companiile hoteliere, inclusiv cei mai mari jucători din industrie, sunt încă vulnerabile la breşe de securitate. O astfel de breşă costăcompaniile hoteliere, în medie, 4 milioane USD.
V.B.