6.1 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 21:15
No menu items!

ANALIZĂ. Cauza probabilă a celor două tragedii de la Constanța: vremea extrem de nefavorabilă pentru zbor

spot_img
  • Marilena Nedelcu

Avionul MIG 21 LanceR nu ar fi trebuit să execute misiunea de supraveghere aeriană în condițiile meteo existente miercuri seară, la Constanța, susțin surse din aviație. De altfel, după pierderea avionului de pe radar, pilotul elicopterului PUMA trimis în misiunea de căutare-salvare a și apucat să le spună celor din comandamentul bazei de la Mihail Kogălniceanu că vremea este extrem de nefavorabilă. 

Conform specialiștilor în aviație, miercuri, la ora 20.00, pe raza județului Constanța se înregistrau vânt puternic și temperaturi de 0-1 grade, la limita înghețului.

În plus, vizibilitatea era foarte scăzută, plafonul de zbor fiind la circa 200 metri.

Cel mai probabil, din cauza înghețului și a temperaturii scăzute, s-a produs givrajul la elicopterul PUMA – unul dintre aparatele de zbor de acest tip care, deși au fost modernizate în ultimii 30 de ani, de când se află în dotarea Armatei, nu dețin sisteme performante de antigivraj.

În privința avionului de luptă, care avea și muniție la bord, acesta se afla în misiune de patrulare, supraveghere aeriană, împreună cu un alt aparat de zbor. Așadar, criminaliștii trebuie să caute și să dea pentru analiză, înregistratorul de parametri și de voce. Care există, la bord, până și la elicopterul Puma. Aceste cutii negre pot răspunde, de regulă, la toate întrebările privind cauzele unei tragedii aviatice. Totul e să fi rezistat șocului sau focului izbucnit ulterior. 

Întrebarea care se pune acum, de ce s-a ordonat, totuși, misiunea elicopterului de căutare și salvare a pilotului MIG, are ca răspuns că militarii pentru asta se pregătesc. Elicopterul era echipat pentru situații MEDEVAC, care nu înseamnă să zbori doar pe vreme bună. Sau se poate răspunde la această întrebare cu o altă întrebare: Și dacă nu s-ar fi dus, ar fi întrebat opinia publică de ce nu s-au dus să-l caute pe pilot?