-0.9 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 9:42
No menu items!

ANAF a ”descoperit” Internetul și începe transmiterea online a documentelor

spot_img

Autoritățile vor să dezvolte un sistem de comunicare electronică, în timp real, între contribuabili și organele fiscale, așa cum există în statele civilizate

it&c

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a elaborat un proiect de act normativ prin care promite că nu va mai fi necesară deplasarea plătitorului de taxe și impozite pentru depunerea documentelor cerute de alte autorități publice. Planurile autorităților sunt ca plătitorul de taxe să-și poată achita dările și să-și poată urmări situația fiscală doar printr-o parolă și un nume de utilizator.

”În scopul dezvoltării unui sistem de comunicare electronică între contribuabili şi organele fiscale, proiectul de act normativ introduce posibilitatea emiterii şi comunicării actelor administrative fiscale şi a altor acte procedurale (notificări, înştiinţări, certificate de atestare fiscală, etc.) şi în formă electronică. Rolul acestei măsuri este de a crea posibilitatea comunicării în timp real a declaraţiilor, a cererilor şi a altor documente pe care contribuabilii le depun la organele fiscale, precum şi asigurarea unei procesări mai rapide a acestora, comparativ cu cele depuse în format pe hârtie”, se arată într-un comunicat al MFP.

De asemenea, proiectul de act normativ prevede transmiterea, în format electronic, de către ANAF, la solicitarea altor autorităţi publice, a documentelor privind situaţia fiscală a contribuabililor. Astfel, nu va mai fi necesară deplasarea contribuabilului pentru preluarea şi depunerea documentelor solicitate de autorităţile publice.

De exemplu, în anul 2013, administraţiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverinţe de venit tiparite. Această măsură are ca efect reducerea costurilor de administrare fiscală şi asigurarea celerităţii în soluţionarea cererilor contribuabililor.

Pentru persoanele fizice, se creează baza legală în vederea dezvoltării procedurilor de utilizare a altor instrumente de identificare decât certificatul digital calificat, respectiv, cele de tip utilizator parolă, telefon mobil, digipass sau alte dispozitive stabilite ulterior la nivel de ordin al ministrului. Aceste mijloace de comunicare electronică vor putea fi folosite şi de către administraţia locală în relaţia cu contribuabilul.

Autoritățile nu au comunicat o dată certă pentru introducerea noului sistem.

C.C.