Produse expirate, frigidere neigienizate, insecte moarte în tăvile de expunere din vitrine, vitrine frigorifice ruginite sau cu mucegai sunt doar câteva din neregulile descoperite de inspectorii de la Protecția Consumatorului în mai multe magazine CORA din Capitală. Unele dintre acestea au fost închise pentru o perioadă de 6 luni, iar amenzile totale se ridică la 120.000 de lei, a transmis Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Este vorba despre hypermaketurile Cora Văcărești (care funcționează în incinta Mall Sun Plaza), Cora Lujerului, Cora Pantelimon și Cora Alexandriei.
Potrivit ANPC, echipe de control ale Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) din Regiunea București-Ilfov, coordonate de Vicepreședintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Mihai Culeafă, au efectuat o serie de verificări ale modului în care este respectată legislația în vigoare, în domeniu, la cele 4 puncte de lucru din această zonă ale S.C. România Hypermarche S.R.L. (Magazinele Cora).
Iată ce a transmis ANPC:
„În urma controlului, au fost înregistrate o serie de abateri importante, care au dus la amenzi contravenționale în valoare totală de 120.000 lei și dispunerea unor măsuri complementare importante, după cum urmează:
– oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din consumul uman a tuturor produselor alimentare neconforme identificate în cele 4 magazine;
– oprirea temporară a prestării serviciului la raioanele cu vitrină asistată:
1. mezeluri, cofetărie, pește, produse alimentare promoționale – Cora Lujerului
2. legume-fructe, gastro, cofetărie, măsline vrac – Cora Pantelimon
3. legume-fructe, gastro, cofetărie, brânzeturi și carne vrac – Cora Văcărești (incinta Mall Sun Plaza)
4. gastro – Cora Alexandriei
– propunere de închidere a unității pe o durată de cel mult 6 luni pentru Cora Pantelimon și Alexandriei.
Cele mai frecvente abateri de la legislația în vigoare, constatate de comisarii CRPC București-Ilfov au fost:
– comercializare fructe și legume ca fiind calitatea I, când in realitate acestea prezintă modificări organoleptice de aspect, culoare, consistentă, fiind improprii consumului uman;
– lipsa informării consumatorilor asupra faptului că, la anumite sortimente de citrice, coaja nu este destinată consumului uman;
– comercializarea unor produse cu data limită de consum depășită;
– nerespectarea temperaturii de păstrare a produselor calde, de minimum +60 grade C, la raionul gastro;
– nerespectare temperaturii indicate de producători, pentru o serie de produse alimentare,
– utilizarea unor materii prime cu data limită de consum depășită;
– utilizare unor bureți de sârmă și coșuri de gunoi fără capac, în zona de gătire;
– existența unor ventilatoare ale agregatelor frigorifice, precum și agregate frigorifice neigienizate;
– existența la vânzare, la vitrina asistată, a unor produse ambalate fără a avea etichete cu data deschiderii pentru a se putea stabili conformitatea acestora;
– existența insectelor moarte sub tăvile de expunere din vitrinele asistate;
– existența unor depuneri masive de praf pe ventilatoarele agregatelor vitrinei asistate;
– absența, de pe etichetele de produs, a mențiunilor legate de prezența ingredientelor cu potențial alergen, în produsele preparate în magazine și alte deficiențe de etichetare a produselor realizate în unitate;
– prezența unor arsuri de la congelare la produsele congelate sau a unor acumulări de gheață în amablaj;
– lipsa igienizării la vitrinele frigorifice de la raioanele de produse congelate;
– utilizarea unor vitrine frigorifice cu rugină, exfolieri ale vopselei, grad avansat de uzură sau în care existau resturi alimentare, acumulări de apă și mucegai;
– comercializarea diferitelor tipuri de murături (în oțet), constatându-se faptul că nu se precizeaza originea oțetului, precum și faptul că acestea sunt prezentate ca murături în oțet, iar în lista de ingrediente se declară acid acetic.
ANPC supraveghează cu maximă atenție, în continuare, piața pentru a verifica modul în care operatorii economici respectă reglementările în vigoare, în domeniu, și îi asigură pe cetățeni că depune toate eforturile necesare pentru ca eventualele încălcări ale drepturilor consumatorilor să fie prevenite sau stopate.”
Raluca Dan