Compania Alstom a anunțat că va executa lucrări în valoare de circa 40 de milioane de EUR pe subtronsonul Ilteu-Gurasada, în cadrul contractului de modernizare feroviară semnat recent de CFR SA și consorțiul Asocierea RailWorks, din care Alstom face parte. Termenul de finalizare este decembrie 2020, potrivit unui comunicat al companiei.
Subtronsonul Cap Y Ilteu – Gurasada este situat pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică), legând orașele Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța.
Contractul are ca obiectiv modernizarea a 22,34 km de infrastructură și suprastructură feroviară pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de construcții civile pe întreaga distanță, lucrări de instalații de electrificare, semnalizări și telecomunicații, inclusiv GSM-R. În cadrul consorțiului, Alstom este direct responsabilă de proiectarea și implementarea tuturor lucrărilor legate de: sistemul european de semnalizare feroviară ERTMS Nivelul 2, centralizarea electronică și sistemele de electrificare a căii ferate. Pentru semnalizări, Alstom va furniza soluția sa de control al traficului ATLAS 200 ERTMS Nivelul 2.
“Acest contract consolidează poziția de lider a companiei Alstom pe piața din România, atât pe segmentul de semnalizări, cât și în proiecte de electrificare feroviară. Sunt foarte fericit să văd că modernizarea liniilor feroviare face progrese și că Alstom continuă să fie activ în acest demers. Echipele Alstom vor implementa sisteme de semnalizare ERTMS Nivelul 2, inclusiv GSM-R, centralizare electronică, respectiv electrificare – linia de contact și substația de tracțiune aferente acestui subtronson,” a declarat Gabriel Stanciu, director general al Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.
“Noul proiect vine la momentul oportun, pe finalul unui alt proiect similar, pe tronsonul Micăsasa-Coșlariu. Acest nou contract va asigura o continuitate a activității din zonă, făcând foarte eficientă implementarea noului proiect, care poate începe imediat”, a adăugat Gabriel Stanciu.
Compania Alstom este prezentă în România de peste 20 de ani, atât pe piața de semnalizări, cât și pe cea de electrificare feroviară. Compania derulează în prezent cinci proiecte naționale de reabilitare și modernizare feroviară, precum și un contract de mentenanță a trenurilor pentru metroul bucureștean.
Alstom a înregistrat vânzări de 7,3 miliarde euro și comenzi în valoare de 10 miliarde euro în anul fiscal 2016/17. Alstom are sediul principal în Franța și este prezentă în peste 60 de țări, având un număr de 32.800 de angajați.
Consorțiul “Asocierea RailWorks” este format din două companii furnizoare de lucrări civile și feroviare, respectiv Aktor, liderul de consorțiu și Arcada, precum și Alstom.
Pe data de 23 noiembrie, Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A. a anunțat semnarea unui contract cu Asocierea RailWorks, în valoare de 1,49 miliarde de lei pentru modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pe subtronsonul (2c) Cap Y Ilteu — Gurasada, situat pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța.
Sursa de finanțare este asigurată din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat, iar termenul de execuție este de 3 ani, la care se adaugă perioada de garanție de 2 ani.
Lucrările de modernizare a subtronsonului Cap Y Ilteu — Gurasada contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulație la 160 km/ h pentru trenurile de călători și la 120 km/ h pentru trenurile de marfă, îmbunătățirea relațiilor comerciale cu operatorii de transport și relansarea economiei regionale.
V.B.