Românii apelează tot mai puțin la anumite tipuri de servicii, cum ar fi agențiile de turism sau saloanele de înfrumusețare, arată datele Institutului Național de Statistică (INS). Nici jocurile de noroc sau cazinourile nu mai sunt un refugiu, însă există și business-uri care își continuă creșterea: spălătoriile și curățătoriile de haine sau magazinele de piese auto.
Cifra de afaceri generată de serviciile de piață prestate populației, în primul trimestru al acestui an, a scăzut cu aproape 6% față de primul trimestru al anului trecut. Această evoluție a fost determinată de reducerea semnificativă a veniturilor în agențiile turistice și tur-operatori, cu aproape 23%, și a încasărilor saloanelor de coafură și înfrumusețare, unde cifra de afaceri a scăzut cu 21,3%.
Cifra de afaceri generată în domeniul jocurilor de noroc a scăzut, în primele trei luni ale acestui an, cu 7,2%. La polul opus, veniturile generate de spălarea și curățarea articolelor textile au crescut cu peste 6%. În plus, în trimestrul I 2013 comparativ cu trimestrul I 2012, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor a crescut cu 4%.
INS arată că, în luna martie a acestui an, cifra de afaceri în comerțul cu autovehicule și motociclete a scăzut cu 5% față de februarie. Cifra de afaceri pentru serviciile de piață prestate populației a crescut față de luna anterioară cu 3,5%.
Față de martie 2012, cifra de afaceri în comerțul cu autovehicule și motociclete a crescut cu 0,6%, iar în serviciile de piață prestate populației a scăzut cu 4,1%.
Cosmina Croitoru