-0.1 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 0:51
No menu items!

AFIR avizează online dosarele de achiziții publice pentru investiții, derulate de autoritățile locale

spot_img
Achizițiile publice pentru investițiile derulate de autoritățile locale sunt avizate online, de la finalul săptămânii trecute, informează Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR).
”Începând cu data de 27 martie 2020, Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale va primi spre analiză și avizare dosarele de achiziții ale beneficiarilor publici de finanțare europeană nerambursabilă doar prin intermediul noului modul online destinat achizițiilor pentru proiectele de investiții publice finanțate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020). Noile funcționalități privind transmiterea dosarelor de achiziții sunt disponibile pentru fiecare proiect în parte în cadrul platformei online de depunere proiecte. Astfel, în relația cu AFIR, beneficiarii publici vor putea depune prin intermediul modulului online programul achizițiilor pentru proiect, vor putea să încarce sau retrage dosarele de achiziții și să răspundă la solicitările de informații suplimentare ale AFIR. De asemenea, notificarea în urma verificării documentației depuse online va fi primită tot prin sistemul informatic”, potrivit sursei citate.
Noua facilitate se aplică submăsurilor 4.3 – Investiții pentru dezvoltarea, modernizarea sau adaptarea infrastructurii agricole și silvice, 7.2 – Investiții în crearea și modernizarea infrastructurii de bază la scară mică, 7.6 – Investiții asociate cu protejarea patrimoniului cultural și beneficiarilor publici ai submăsurilor, 19.2 – Sprijin pentru implementarea acțiunilor în cadrul strategiei de dezvoltare locală și 19.3 – Pregătirea și implementarea activităților de cooperare ale GAL din PNDR 2020 și se referă la achizițiile specifice bunurilor, serviciilor și lucrărilor, derulate prin: achiziție directă, procedura simplificată și licitație deschisă.
Achizițiile derulate prin negociere fără publicare prealabilă, precum și modificarea contractelor de achiziție sau contestațiile în urma deciziilor comunicate de Centrele Regionale, cu privire la verificarea unei achiziții se vor depune în continuare, în format fizic, pe hârtie.