6.1 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 22:59
No menu items!

Abstractul Pablo Picasso

spot_img

Abstractul Pablo Picasso

Pablo Diego José Francisco de Paula Juan Nepomuceno María de los Remedios Cipriano de la Santísima Trinidad Ruíz y Picasso a fost un artist plastic spaniol.

Andaluz și catalan, spaniol și francez, copil genial, străin „iresponsabil” în Paris, amant pasional, soț și tată, cea mai strălucită personalitate artistică a secolului al douăzecilea, unul dintre marii maeștri ai lumii a jucat multe roluri, reale și imaginare, cu mare pasiune. Pictura face parte din viața sa și viața sa înseamnă artă.

Așa cum tablourile cubiste au descompus realitatea, opera lui Picasso este o oglindă care permite urmărirea artei și viața particulară a artistului. Pânzele lui amintesc de un jurnal intim care glorifică frumusețea și erotismul femeilor iubite. Optzeci de ani de activitate artistică – pictură, sculptură, poezie – reflectă multilateralitatea creației lui Picasso, care trăiește pentru și prin artă.

Talentul lui Pablito se evidențiază încă din copilărie – ca adolescent îi uimește pe profesorii de la Institutul de Arte Frumoase din La Coruna si se mută cu familia la Barcelona. Tatăl său îi dăruiește pensulele sale, gest prin care îi recunoaște talentul, iar tânărul Picasso își continuă studiile la Școala de Arte Frumoase din Barcelona și la Academia de Pictură din Madrid.

La vârstă de nouăsprezece ani, își expune primele lucrări şi adună avangarda artistică și intelectuală din capitala Cataluniei, apoi începe să-și semneze lucrările cu numele mamei sale, considerând că Picasso „sună foarte bine”. Următorii ani și-i petrece călătorind în Spania şi Franţa, fiind influențat de operele lui Renoir şi Monet.

Se stabileşte definitiv la Paris, într-o casă veche, pictează tablouri triste, se îndrăgosteşte, apoi devine fascinat de universul circului şi își găsește motive pentru tablourile sale, schimbând tematica şi stilul. Picasso se îndepărtează de modul clasic, figurativ, de prezentarea chipului omenesc şi, devenind interesat de sculptura iberică dinaintea dominației romane, renunță la modele și pictează exclusiv din imaginație, proces încununat de realizarea tabloului „Domnișoarele din Avignon”, care prevestește nașterea cubismului.

Roxana Mera

Articolul precedent
Articolul următor