8.7 C
București
duminică, 17 noiembrie 2024 - 15:20
No menu items!

A început marea peticire a drumurilor din România. Câte gropi vor fi astupate în perioada mai-iulie

spot_img

Plombarea a peste 950.000 de metri pătraţi de gropi pe drumurile naţionale din România și alte lucrări de întreținere curentă vor costa peste 67,3 milioane de euro

plombare

După iarna 2014-2015, specialiștii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România au „contabilizat” 951.634 metri pătrați de drum pentru care trebuie efectuate lucrări de plombări gropi.

Oficialii CNADNR au anunțat că în perioada mai-iulie, lucrările de întreținere periodică a drumurilor naționale se vor executa pe o lungime de 418 km. Lucrările de întreținere vor consta în plombări de gropi, reparaţii, colmatări asfaltice, reciclări la rece, reparaţii elemente de siguranţă rutieră, tratamente bituminoase, straturi rutiere și covoare asfaltice. Întreținerea drumurilor naționale pentru perioada mai-iulie costă circa 296 milioane de lei, bani programați în bugetul de venituri și cheltuieli pentru acest an.

În cadrul procesului de întreținere curentă vor fi execute următoarele tipuri de lucrări:

-plombări gropi și reparații burdușiri pe o suprafață de 951.634 mp;

-colmatări rosturi și fisuri pe o lungime de 405.650 m;

-întreținere și reparații elemente de siguranță rutieră ( 59.282 buc. indicatoare rutiere, 406.620 m parapeți).

În cadrul lucrărilor de întreținere periodică, se vor executa lucrări pe o lungime de 418 km:

– tratamente bituminoase pe o lungime de 177 km;

– straturi rutiere foarte subțiri pe o lungime de 118 km ;

– covoare asfaltice pe o lungime de 115 km ;

– reciclări la rece pe o lungime de 8 km”

comunicat CNADNR

De asemenea, se vor executa lucrări de întreținere periodică la 29 poduri, podețe, se vor aplica marcaje rutiere pe o lungime de 10.502 km de drum și se vor monta 228.0000 m de parapeți de siguranță. În prezent, Direcțiile Regionale de Drumuri și Poduri derulează 22 de contracte de întreținere a unor poduri, podețe și drumurilor naționale.

Ștefan Etveș