Publicația britanică The Independent a adunat mărturiile anonime ale angajaților din hoteluri, publicate pe platformele online Quora și Reddit, cu referire la lucruri sau fapte despre care hotelurile nu comunică în relația cu clienții.
- Decesele
Unul dintre cele mai bine păstrate secrete este cel referitor la oamenii care mor în camerele de hotel. Poliția și medicii legiști preiau cadavrele în cel mai discret mod posibil, astfel încât ceilalți oaspeți nu au vreo idee despre ce se întâmplă.
- Celebritățile
Se întâmplă des ca staruri din show-biz sau sport să stea în aelași hotel cu turiștii obișnuiți. Sunt rare situațiile în care un turist poate să își dea seama cu cine este vecin, în majoritatea cazurilor, nimeni nu știe de prezența unei celebrități.
- Relații de amor
În general, angajații știu când doi clienți se cazează exact pentru o noapte de amor, însă respectă discreția.
- Poliția
Aproape toate hotelurile, bune sau proaste, au o relație consolidată cu poliția, nu neapărat pentru a urmări clienții, ci pentru că, acolo unde se adună mai mulți oameni, sunt șanse mai mari să apară probleme. De asemenea, Poliția are încredere în modul în care angajații evaluează situațiile în care este nevoie de intervenția sa.
- Curățenia
Toți angajații afirmă că plăpumile, cuverturile și telecomenzile nu sunt spălate sau curățate niciodată, deci nu trebuie atinse. Nici paharele de lângă chiuvetă nu sunt spălate. De asemenea, clienții trebuie să evite contactul cu zone mai greu accesibile, de exemplu sub pat, pentru că nu sunt curățate. Folosiți un prosop sau lenjerie când vă așezați pe canapea sau pe scaun, mulți oameni se așază dezbrăcați.
- Anulări
Dacă vrei să anulezi rezervarea în ultimul moment, dar nu vrei să pierzi garanția, sună la recepție și cere mai întâi să muți rezervarea pentru câteva zile mai târziu. După alte câteva ore, sună din nou și cere să o anuleze. Astfel, nu se mai aplică penalizarea.
- Rezervarea
Niciodată să nu faci rezervări printr-un intermediar. Rezervarea camerei direct în relația cu hotelul este aproape întotdeauna mai ieftină. De asemenea, prin intermediar, clienții nu-și pot exprima cerințele speciale.
- Ponturi
Fiți binevoitori cu angajații, în special cu portarii. Aceștia pot face rost oricând de o sticlă de apă, tampoane, loc de parcare, tururi organizate, transport, servicii de curățătorie.